• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM
    Snorkfröken77 skrev 2009-06-25 22:54:59 följande:
    Page - japp, samt sätta upp illrosa flamingos i plast i hela trädgården, gärna sådana som kan laddas upp av soljuset och lysa stämningsfulllt på kvällen (undrar om det finns sådana att köpa?)
    Utan ha läst i kapp i övrigt: finns det såna flamingos!? Vill ha!Till vinkbalkongen mot gatan/parken
  • fru AM

Muggles: kommer inte ÄL innan böjen? Det var väl det som var poängen in den där artikeln för ett tag sedan där läkare avrådde från ÄL-test (för att böjen ofta kom för sent) och istället ordinerade en flaska champagne ... Så jag tänkte att ni kanske lyckades få in lite simmare INNAN ÄL som sedan överlevde (tror Hektor blev till på så sätt - om jag räknat rätt så klarade sig de simmarna 4-5 dagar ...)

• fru AM

JAg läste INTE upp den där artiklen om den lilla flickan för maken. Då hade han nämligen börjat grina ...

Det är verkligen fruktansvärt att det kan hända - pappan hade förmodligen glömt att lämna flickan på dagis på morgonen och parkerat utanför jobbet i solgasset.

• fru AM

Tror på nidblödning för muggles! Har bara haft det en gång (med Livia) Så det kan uppenbarligen vara olika från grav. till grav.

• Lapinette

Normalt så kommer ÄL dagen efter böj. Det gör åtminstone min (har ju kollat med ÄL-test + gjort VUL i flera dagar i följd). Fast återigen alla är vi ju olika och ingen gång är den andra lik ... det har jag åtminstone förstått . Fast så mycket annat har nog inte fastnat i min lilla kaninhjärna.

• fru AM

Oj vad jag bombarderar med inlägg ... Kanske för att jag fr o m imorgon inte kommer vara i tråden på en vecka ... Hur ska jag klara mig!?

• fru AM

Men då var ju läkaren i artikeln ute och cyklade! Där påstods det att när ÄL-test gav utslag så var det "redan försent" ... Nu är jag förvirrad! JAg litar mer på vår pålästa kanin!

Lapinette skrev 2009-06-26 10:31:34 följande:
    Normalt så kommer ÄL dagen efter böj. Det gör åtminstone min (har ju kollat med ÄL-test + gjort VUL i flera dagar i följd). Fast återigen alla är vi ju olika och ingen gång är den andra lik ... det har jag åtminstone förstått . Fast så mycket annat har nog inte fastnat i min lilla kaninhjärna.
  • Lapinette

AM - det funkar ju inte! Har de ingen internetuppkoppling på Tynningö??!

• Lapinette

AM - det kanske är så för några få men jag tror vi alla som har gjort insemination här inne har sett att ÄL-test funkar. Eller vad säger ni övriga? Det är ju även enligt ÄL-testet som jag gjort FET och trodde alla läkare att ÄL-test är bullshit så borde de ju förespråka att man gör VUL från typ dag 11 istället för att kissa på sticka.

• Lapinette

Apropå tumhållningar för mig så vill jag bara tillägga att jag känner mig mensig och faktiskt tror att testet visade rätt. Maken försöker dock påvisa mig att jag utförde testet felaktigt ... stackarn.

Svar på tråden Livets stora och små frågor