• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Låter härligt med en nakensemester utan barnen på Tynningö! Ha de så himla gott i solen!

• viktualia
    Lapinette skrev 2009-06-26 08:46:50 följande:
    Vickan ? det blir nog inga fler avstamp ? åtminstone inte i IVF-karusellen. Det känns så hopplöst. Om det inte tagit sig på 3 IVF och 2 FET så har jag svårt att motivera mig och tro att det kommer att funka.
    Det var väl ungefär det jag menade... lämna plusjakten och sikta mot adoption... en sorts avstamp det också!! *kram på dig*
  • viktualia

tjohooo!!!

Jag har rymt tidigt från jobbet,lagt alkofritt bubbel på kylning, fått trådlösa nätet att funka ut i trädgården och nu sitter jag här bland pioner och annat!!! tjoohooooo vad jag är bra på jobbskolk!!!!

• MSW

Tänkte bara in och önska trevlig helg (och semester för er som det gäller!!)

PUSS o KRAM!!

Ps: Vickan låter otroligt härligt!! Ds

• muggles

hälsning från de småländska skogarna! Sov på jättemysigt gammaldags romantiskt ställe i natt, drack bubbel i lusthuset igår. Katastrofmiddag inne i Värnamo - tur man inte bor i en småstad! Hälsningar från Piggelin som just nu kör som en biltjuv.

• Ore

Ja, som boende i en yttepyttehåla med bara massa småstäder runtomkring, så kan jag lova att restaurangbesök är inte det man förgyller en kväll med. Sånt sparar man tills man är i större städer

Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg, muggles och Piggelin!

Och att bröllopet Vickan ska på blir supertrevligt, om det är liknande väder som här så kan man ju inte klaga på något annat än att man möjligtvis smälter bort

Själv ska jag på möhippa, och har lovat att fixa picknick så jag har fullt upp här. Morrar dock litet, för jag hade fått så finfina plockmatsrecept från AM, sedan ändrar de så att det blir middagspicknick, efter fysisk aktivitet (femkamp och laserdome). Så nu blir det inte alls lika mycket plockmat.

Spanar i hörnen efter en liten kanin, nyfiken på hur det gått med tant eller inte tant...

• Ore

Gaaah, bara för att jag nu siktat in mig på den vinröda klänningen jag hittade, så var den SLUT!!! Vad 17 hade de den kvar på sidan för då? Suck. Betala 1000 kr och köpa den på Nelly, eller försöka hitta en annan klänning? Bläää, vad irriterad jag blir.

• Lapinette

Skulle titta in här för att meddela TANT och så ringer min pappa via skype så nu har jag avverkat ytterligare 40 minuter inomhus när det är strålande väder ute.

Som sagt, såg skymt av tant igår men det är inte förrän nu hon börjat visa sitt rätta jag med värk och allt . Kunde hon inte ha väntat till söndag kväll.

Ska nu ta oss ut någonstans, lägga sig på en filt och läsa en bok. Ingen tur till skärgården idag, känns bättre men något ställe nära hem och värktabletter.

• MSW

Mugglan: Värnamo är inte särskilt långt från mitt tillhåll! Åkte ni e4an söder ut(kommer inte ihåg vart det var ni skulle) åkte ni garanterat förbi mig och "våran" avfart..

Lappis: Det är juh skit att tanten kom, men lika bra att hon gjorde det nu när du ändå testat minus, så att ni kan släppa det helt.. *stora kramar*

Ore: Typiskt med klänningen! Hoppas det löser sig iaf..

Nu ska jag fortsätta att göra mig i ordning för (barnfri) fest och utomhuskonsert!

Puss o Kram

Svar på tråden Livets stora och små frågor