• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

Vickan
    Du skulle inte kunna köra bil de dagar som du känner dig mest illamående för att klara resan bättre?????

• viktualia

Ore - här hittade jag fler klänningar www.mammashop.se/group.asp

MrsB - jag testar att ta bussen imorgon så får vi se hur dåligt det går. Har dock bilen som plan B! helt riktigt... men dyrt och jobbigt att köra 14 mil/dagen

Förresten - maken och jag har diskuterat semester. Plan A var att dra till solen och värmen vid Medelhavet. Men om jag ska må så här så känns det inte så på... så då kanske det blir en Norrlandstur istället....

• BrudSommar2006

Vickan, kanske bäst att avvakta med medelhavet, själv skulle jag absolut inte vilja dit just nu.

• Vännerfan

Hej tjejer!

Åh, fasen vad ledsen jag blir för din skull Lappis!! Jag försökte logga in i fredags, men misslyckades hela tiden. Jag tyckte iaf att Telis skrev så fint till dig att inte ett öga var torrt här...

Har jättejättemycket att göra på jobbet och ska till Tyskland denna veckan precis innan semestern och försöker packa till både det och till semestern ikväll. Det går sådär... Så jag kommer inte kunna logga in igen på ett tag, men jag tänker på er och hoppas få läsa lite goda nyheter när jag väl gör det igen.

Kram!!

• viktualia

nu blir det mycket egognöl här.. men det borde ju inte vara tillåtet att må så här illa utan att spy... försökte nyss men lyckades inte... *skakar på huvudet*

här har ni tjejen som kommer att äta konstant på arbetstid imorgon!

• gosnosen

Hej alla! Long time no see... Har läst ikapp lite på mobilen nu på väg till jobbet och läste Lappis sorgsna rader. Kan inte annat än hålla med Telis. Det ÄR en jättesorg och det måste det få vara. Men människan är otroligt anpassningsbar och

• gosnosen

man "vänjer" sig vid det mesta så småningom. Jag tycker att vi under det här halvåret som gått för oss har hittat tillbaka till livet och ser nu att livet kanske inte bara får en mening med barn... Hinner inte skriva mer nu. Återkommer! Kram.

• Lapinette

gosnosen - saknat dig och undrar så hur ni har det? Kom tillbaka och berätta lite om era tankar och funderingar. Ni står väl i ÄD-kön om jag inte minns helt fel.

Attans vad det är varmt idag! Jag tycker om sol och värme men temperaturen är helt klart bäst kring 25 grader och inte vid 30.

• Oupsie

God morgon!

Här var det lugnt. Är det många som har semester kanske?

Så himla tråkigt Lapinette. Jag trodde nästan att det jäkla testet visade fel men tydligen inte . Jag hoppas att ni hade en bra helg i alla fall. Ni kommer att få det toppen i Kalifornien. Jag vill nog inte åka hem från USA. Har det bra här, lugnt och skönt och inga måsten . Ska ni åka till någon vin-gård förresten?

Förresten, Lappis eller Telis, (det är ni som ska till usa väl?), vi har köpt ett varsitt kontantkort här för att vi ska kunna ringa till varandra. Är det någon av er som är intresserad av att ta över dem? Men ni kommer kanske vara med era makar nästan hela tiden så ni kanske inte behöver ringa till varandra?

• muggles

Lappis: klart det är en stor sorg att inte kunna få egna barn och att inte få lov att vara gravid. Men som med alla sorger i livet så kan man ju välja att älta dem och bli bitter el att försöka ta sig igenom dem på ngt sätt. Jag tror att sorgen över att inte få egna barn kanske aldrig försvinner helt utan sitter kvar som en liten tagg i hjärtat, men om man får adopterade barn så blir den säkert lättare att bära. Man får ju ändå följa ett barn genom livet, man får barnbarn och all glädje som har med barn att göra. Jag har läst ngnstans att par som väljer att inte adoptera går igenom en andra sorgeperiod när deras vänner börjar få barnbarn. Men jag tror inte man ska ignorera att det ÄR en sorg det här, man får bara försöka lära sig leva med det på ngt sätt.

Vickan: kul med talet och bröllopet! Synd att du mår så illa...

Ngn mer som önskar att de haft semester den här veckan?!

Svar på tråden Livets stora och små frågor