• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Så ingen skumpa till BS men desto mer till oss andra !!!

• muggles

*poff* där gick nästa flaska upp - här finns massor!

• muggles

Var det för varmt på balkongen Lappis?

Moa säger alltid "lappiis" när hon menar lastbil. Jättekonstigt för hon säger bil korrekt men ihop med last så blir det fel. Då tänker jag alltid på dig Lappis! (hon noterar typ varje lastbil hon ser...)

• Lapinette

Vad gullig mugglan! Hoppas ni har många lastbilar i Götet .

Balkongen har bara sol fram till 11.30 så jag satt där ute i förmiddags och korrekturläste. Nu är jag inne och försöker jobba.

• muggles

Japp, många lastbilar är det... Så du är ofta påtänkt ha ha

• muggles

Äntligen klar med kursförberedelserna - kan man inte tro när jag hängt här hela dagen! Det är alltid så segt att göra det där sista.

• Lapinette

Så snart dags att gå hem mugglan och öppna ytterligare en skumpa med maken?

• muggles

Nej, det blir skumpa som Miss X bjuder på i Värnamo! Piggelin och Miss X hämtar mig om ngn halvtimme för vi ska på vår årliga tjejresa. I år går den till Öland med stopp halvvägs i Värnamo.
    Nu lägger jag ner och loggar ur och går ner till kajen och äter en glass!

Hoppas på att tanten uteblir Lappis och att du får böj Nenne!

• Lapinette

mugglan - ahhh den årliga tjejhelgen. Ha det så himla mysigt och hälsa Piggelin.

Hoppas inte för mycket mugglan. Jag litar på testet.

• fru AM

mugglan: nej hittade inte vänförslaget på fb - men du inboxade ju Kängus namn till mig så jag skickade en förfrågan ...

Annars vill jag bara säga hej på ett tag! Håller på och våldspackar inför vår vecka borta. Galet mycket grejer som ska med. Typ inga kläder får plats. Knappt ens barnen heller ...

Vi ses när jag sparkat igång modemet därute på ön!

PUSS & KRAM sålänge!

Telis: såg du min lilla förfrågan per SMS?

Svar på tråden Livets stora och små frågor