• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Frejis

Lappis - stora kramar till dig för att du får gå genom så mycket. Dessa tankar känner även jag själv igen och de är rätt tunga fast med biologiska barn är det precis som med annat i livet, man vet inte säkert hur det kommer att bli, men man har en bild av det, i alla fall hur det bör vara. Jag tror dock fortfarande att allt möjligt kan hända och menar det rent positivt; inga fel är trots allt inga fel och ni står också i adoptionskön. Håller tummarna och skickar mängder med stödkramar!

Vickan - tufft att må illa i den här värmen. En extra kram till dig med

Den här artikeln om sambandet mellan kejsarsnitt och barnets förändrade DNA ger jag inte heller mycket för, det låter som sjukvårdens och BM typiska ideologi om att "allt ska vara naturligt och som vanligt" Blir rätt så irriterad av denna s k upptäckt... de får väl sätta kuddar på ansikten på de barnen som föds genom kejsarsnitt så att de också får uppleva lite naturlig stress

Gud vad varmt det är idag! Det lär nog fortsätta så här fem veckor till...

• muggles

BS: det är precis den där attityden jag menar - jag blir skitarg när jag hör sådant!

• Ore

Håller med muggles. Det kan aldrig vara för barnets bästa som mamman ska behöva känna sig "traumatiserad"... Sedan tycker jag att det verkar jättebra med Aurorasamtal och liknande, och försöker hjälpa kvinnor att vilja föda vaginalt, men är det total skräckupplevelse så är det väl bättre för alla inblandade parter att det blir ett kejsarsnitt. Eller som i BS kusins fall, så borde de i högsta grad ta hänsyn till de två tidigare förlossningarna, och "planera" förlossningen efter den. T.ex. planera en igångsättning på BF-datum, tycker jag vore fullständigt rimligt i det fallet...

Oups, sen...

• Mrs  B

Här kommer svettiga hälsningar från Skåneland!!!!!!

Puh, vad varmt det är idag med......
    Gillar inte alls denna värmen , 25 grader hade räckt.

Huvudvärk och irriterad, ingen bra eftermiddag med andra ord.

Har varit hos en kompis och haft lekdag (förmiddag) och det gick bra, men sen skulle vi hem och Max fick ett utbrott, bilen är utan ac så ni kan ju tänka er hur varmt det var att köra hem och Malte har bara sovit 30 min på hela dagen.

Tar in posten och har fått ett brev från Växjö. Måste skriva om HELA min rapport, eftersom den inte var fullständig enligt min lärare.
    Hur kul är det nu i sommarvärmen?????

Angående Kejsarsnitt
    Tycker faktiskt att man ska kunna ha en dialog om man vill/behöver ha ett kejsarsnitt eller ej. Inte kul att behöva tjata sig till att få gå den vägen.
    Själv fick jag tjata mig till extra UL med Malte och det var jobbigt nog.

• Lapinette

Oj, oj vad lugnt det är här inne idag! Sitter här i värmen och försöker jobba . Önskar jag vore mensfri och låg i något vattenbryn istället men, men ska snart springa iväg till SATS och få världens snyggaste mage till semestern !! innan jag går hem och sätter mig på balkongen och äter kall mat (för det är vad maken önskade sig).

• sweetstreet

Å neeeej!
    har inte läst ikapp alls mer än denna sidan.
    Jag har varit borta och inte haft tillgång till dator sedan i torsdags och nu kollar jag in lite snabbt för att se hur det gått för min älsklingskanin.
    Men ser nu att det verkar vara tantbesök där...

FAN Lappis!
    har inga ord.
    Men tänker på dig.
    Önskar jag kunde krama om dig på riktigt men eftersom det är omöjligt skickar jag trådkramar istället!!!!

Denna oerhörda bergodalbana!

Jag är iallafall glad att ni står i adoptionskö och att ni verkar mer och mer positiva inför detta. För det är iallafall den bilden jag fått.
    Men säger som Frejis här att man vet inget om framtiden och mycket kan hända innan dess. Men att det ändå kanske kan kännas skönt att veta att det faktiskt finns ett barn som väntar på er. Någonstans. Oavsett om det just nu är ett ägg och en ännu ej bildad simmare hos er själva, eller om det är hos någon annan i en annan del av världen.

Hoppas nu att ni kan lämna detta lite "bakom er" under resten av sommaren. Njuta av god mat, er resa, goda drycker och varandra!!!!!!!!!

KRAAAM! ;-p

• Lapinette

Kramas gärna Sweetan! Adoption känns helt ok för min del och mannen säger att det är ok men jag vet inte om det svider lite mer i hjärtat för honom. Jag har hela tiden varit positivare, mer påläst och insatt gällande adoption än vad han är. Han har nog hela tiden mera hoppats på ett biologiskt barn och trott att det ska lösa sig medan jag alltid springer händelserna i förväg. Så jag måste låta honom landa och komma ikapp mig utmed resans gång.

• Fru E

Mrs B-men räcker det inte om du kompletterar rapporten?? Konstigt att du måste skriva om hela kan jag tycka.
    Har lovat mig själv att jag inte får gnälla över att det är för varmt eftersom jag längtat efter värmen

Ni som är progg-gurusar, Telis, Frejis, Nenne, Koko och Lappis hur länge ska man fortsätta ta vaggisarna????
    Har dag 28 på onsdag och i normala fall med pergo (om det nu kan bli normalt då....) borde tanten visa sina spår kring torsdag-fredag eller så i form av spottings.
    Men frågan är om vaggisarna lurar spottingsarna och tanten???
    Har noll och nada symtom och vill inte testa i "onödan". Pergon borde ju göra att tanten kommer eftersom jag haft ÄL...

• Fru E

Lappis-tycker du kan unna dig att läsa på om adoption istället för att arbeta för arbeta kan man göra resten av livet!

• Fru E

Vickan-det funkar inte att suga på citroner som Telis fick råd om eller äta något salt??

Svar på tråden Livets stora och små frågor