• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Förresten måste bara dryfta ett i-landsproblem. Hittade ett par superläckra högklackade, totalt onödiga skor igår för halva priset. Hann inte ta beslut då jag var på väg till SATS men sprang tillbaka efteråt men då hade butiken precis stängt. Berättade för maken när jag kom hem och han tyckte det var lika bra för sådana där dyra festskor har jag en tendens att bara använda en gång, vid ett specifikt tillfälle och sen aldrig mer. Men shit, de var läckra och skulle pass fint till klänningen maken köpte i påskpresent. Finns de kvar idag efter jobbet så tror jag att det var meningen att de skulle bli mina .

• Snorkfröken77

lappis - jag får väl hoppas på statistiken då, även om jag inte tror så mycket på det där, finns ju alltid undantag (ja, jag bor i gnällbältet )Intressant om att man inte ärver fertilitet, hade någonstans trott det.

nenne - ja, det är nog mycket omgivningens förväntningar som gör att man känner sig misslyckad..

Fast hur gärna jag än skulle vilja att det fungerade så skulle jag kunna vänta ett tag bara det löste sig för er först Lappis och Nenne (om man nu kunde göra så)

• Lapinette

snorfröken - min mamma blev gravid 34 år gammal, månaden efter hon slutat med p-piller. Jag slutade med mina piller i slutet av maj 2006.

• Snorkfröken77

lappis - Söp, söp! (utläses med finlandssvenska) Halva priset, då har man ju tjänat massor! Jag brukar också göra sånt där, jag väntar en dag, finns det kvar är det då meningen att jag skulle köpa dem

• Snorkfröken77

lappis - ja där ser man, märkligt!

• Mrs  B

Tack för kommentarerna angående rapporten!
    Skickar ev iväg ett mail och ställer lite fler frågor, men som sagt läraren har sommarlov och sen forskning i augusti så jag vet inte om jag får några svar innan deadline.
    Den stora nackdelen med att inte bli godkänd innan sommarlovet...
    Skit och mög!!!!!!!!!

Nenne
    Orkar du så gå på kalaset men jag förstår om du avstår.

Har själv kommit på fel kant med två kompisar och har inte rett upp det än, men känner att det är svårt att reda upp saker som blivit fel när kompisen i fråga inte vill höra på min åsikt.
    Maken tjatar om att jag ska ta tag i det hela men just nu är jag anti det.

MEN i morgon ska jag träffa en annan kompis jag inte pratat med på över två år och det ska bli kul men även intressant att se hur det funkar imorgon.

Snorkfröken77
    Skickar en kram angående tanten!
    Hur länge har ni försökt?

• Snorkfröken77

Själv väntar jag på att mina handväskor ska komma, följer UPS sida ivrigt!

• Snorkfröken77

Mrs B - inte länge egentligen, bara 4 ggr, men mina egna förväntningar gör att jag tycker att det är en oändlighet.

Svar på tråden Livets stora och små frågor