• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Snorkfröken77

Lappis - *kramar om* Jag är så ledsen för din skull

Alla som mår illa - *lite fler kramar*

Mrs B - Håller med ovanstående, kontakta handledaren och be att få en förklaring.

Nenne - Jag förstår hur du tänker, om du orkar - gå, om inte skit i det, tänk på dig själv först och främst.

Här har mensen anlänt och är på väg bort igen (såklart kom den i helgen när man ville åka och bada) jag är allmänt smådeppig och fattar inte hur ni som hållit på ett tag pallar, att ni inte blivit mentalpatienter allihop, för det känns som jag är på god väg Maken förstår inte min frustration, han tycker att det är ju så kort tid, det kommer ordna sig.

• Snorkfröken77

Och det känns så fånigt och gnälla när jag vet att många av er andra har det så mycket värre, sorry

• nennesjuttioåtta

snorkfröken
    vem har sagt att jag inte är mentalpatient?

• Fru E

Nenne-om du orkar så hade jag nog sagt att du skulle gå........finns det någon vän som du är närmre med som kan försöka styra bort samtalen lite så att det inte blir bara barnprat???
    Jag kan tycka att är de "riktiga" vänner så borde de veta/ana hur du känner om barnfrågan.
    Jag är så hiskeligt avundsjuk på väninnan som blev gravid av misstag så det inte är sant, varför ska de lyckas när de inte ens ville ha barn eller försökte. Men samtidigt kan jag inte längre vara "arg" på henne eftersom det inte är hennes "fel" samt att jag förstör mer än jag vinner tror jag.
    De andra tjejerna vet lite hur jag mår men vi kan ändå prata lite om barn men kanske lättare när ingen av oss har barn än med.....

• Fru E

Snorkfröken-gnälla får man alltid göra

Tror att Mugglan har BIM på fredag, vet inte hur det är med Liten

• Snorkfröken77

nenne - lol, det vet jag ju faktiskt inte, men jag tror inte det Jag tycker du verkar vara en alldeles vanlig tjej som livet är j-t orättvis mot.

• Fru E

Snorkfröken-hur länge är det ni har försökt?

• nennesjuttioåtta

för övrigt så blir man nog knäckt ganska tidigt och det behöver du inte be om ursäkt för.
    jag utgick iofs från att det skulle ta tid så det tog ett år innan jag blev riktigt, riktigt sänkt även om man blev ledsen varje månad, men det var i samband med att en vän blev gravid på första försöket och först då förstod jag ju att det inte fungerade som det skulle.

• Snorkfröken77

EA - förstår precis det det där med avundsjukan, jag blir så trött på alla "Hoppsan jag råkade bli med barn".

Jag har tyvärr ingen att prata med förutom er eller min man, jag vill inte dela det med någon i nuläget, alla mina vänner har redan barn och har en massa åsikter så jag ligger lågt.

• nennesjuttioåtta

EA
    jag vet itne - alla har ju fått barn förra året med en månad emellan varje unge så de är nog insnöade i sitt, kan jag tänka.
    Jag vet ju också att de inte blev gravida med flit för att reta mig en ändå känns det som något elakt de gjort, som man har kvar som en tagg. Men jag är nog mest arg på min egen kropp att den inte vill fungera och när den väl GÖR det så spottar den ut ärtan.

Svar på tråden Livets stora och små frågor