• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • sweetstreet

Hur är det annars Vickan? Mår du illa nu alltså? Är detta ngt som du inte kände vid tidigare grav??
    har du känslomässigt kunnat landa lite i pluset nu också eller käns det fortfarande lika jobbigt/förvirrat?

• viktualia

japp jag mår illa, men det är väl hanterbart. och nej, jag mådde inte illa vid de tidigare försöken.

har inte landat i plusset men det känns mest positivt.. alla som jag berättar det för (familjen och några utvalda kollegor) blir så glada så det smittar nästan... själv har jag just nu fokus på att klara illamåendet och att palla två veckor till på jobbet.. var ju rätt sliten mentalt redan innan gravidsnurren...

• kängu

Jag har ju också alldeles glömt bort att gratta dig Vickan!!!!

GRATTIS!!!!!!!!!!! *knulltrumpeter*

Låter positivt att du mår annorlunda denna gången!!

Jag har suttit ute i skuggan o ammat lillprinsen, va skönt det är ute nu på kvällskvisten! På dagen går det inte att sitta här ute... Nu har han somnat i spjälsängen och snart är det dags för mig också att knyta mig *gäsp*

Kramar till alla som behöver det, och er andra också!!

• sweetstreet

oh Kängu jag har ju glömt att gratta dig med!!!!
    Till Lillprinsen!
    'Så underbart! Har du rskrivit i tråden om din förlossning?? har missat detta isåfalll. är det ngn som minns ungefär sida så jagb slipper bläddra genommallt ni tokar skriver här inne... ??

GRATTIS!!!!!

• kängu

Tack Sweet!!!! Ja jag har skrivit, men vet inte vilken sida... har svårt att hänga med i tempot här Nu sängdags!!

• Mrs  B

EA
    Hej!!!!
    Tyvärr läste maken också kommentarerna angående min rapport och fick det till att jag ska skriva om hela igen.
    Det har jag aldrig fått göra innan och jag har bara följt lärarens anvisningar så jag förstår inte helt kommentarerna men får väl göra mitt bästa ändå. Känns bara lite trist just nu. Har lagt ner så mycket tid på det redan....

• BrudSommar2006

Sweet, Helgas dagbok var det ja! Jag skrev ju från jobbet och har bara länken sparad här hemma och jag kom bara inte på namnet.

Telis, vilken otur att illamåendet kom tillbaka!

Kängus förlossning ja, hon kom in, väntade tills hon var öppen 6 cm och så poff var han ute! Ungefär så minns jag att berättelsen var och jag är fortfarande helt förundrad.

• BrudSommar2006

Mrs B, usch ja, det låter som att läraren haft en riktigt dålig dag!

Själv mår jag lika illa fortfarande, får väl invänta vecka 18 som sist och hoppas på det bästa.

• Mrs  B

Sweet
    Deadline är inte förrän den 20 augusti, men känner att jag måste göra den nu inom 3 veckor för sen går maken på semester och då blir den INTE gjord kan jag säga redan nu.

Svar på tråden Livets stora och små frågor