• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Mrs B, ring och fråga för säkerhets skull! Jag fick veta samma sak en gång och var helt knäckt. Sen när jag gick upp till handledaren och nästan grät så sa han "Nej, men inte måste du skriva om hela! Det räcker med om du kompletterar kapitlet X med Y så blir det jättebra."

BS, jag hoppas att det inte kommit tillbaka utan att problemet var att jag hann bli för hungrig innan vi kom igång med middagen. Nu mår jag bra igen. Så länge jag inte tänker på potatissallad.

• Mrs  B

BS
    Blev också lite förvånad över hennes kommentar. Hon var så tydlig med att denna gången skulle vi skriva en rapport och inte en analys. Men hennes kommentar till mig var att hon ville ha en analys på det sättet vi skrivit innan.

Får väl ta tag i det hela när värmen lugnat sig. Nu har jag inte orken....

Usch vad trist ni som mår illa!!!!
    Har ju själv aldrig mått illa på det viset så jag kan inte säga att jag vet hur det är.
    Men Max tålde jag inte "köttos" och att äta kött men det var det enda.

• viktualia

MrsB - jag håller med Telis - ring och prata med handledarn så att du blir riktigt säker på vad du ska göra! Fråga massor så att du varken gör för mycket eller för lite!!

• Ore

MrsB: Låter väldigt märkligt att du skulle behöva skriva om hela... Särskilt om det var instruerat att det skulle vara en rapport och inte en analys. Tycker också att du ska prata mer med handledaren, och ifrågasätta varför hon gav instruktioner men inte rättar efter dem. Har du instruktionerna skriftligt borde det även gå att kräva omrättning av en annan lärare, som bedömer om du levt upp till kraven...

När jag läste hade vi alltid rätt till omrättning av annan lärare, och en kompis till mig utnyttjade faktiskt det en gång och fick rätt!

• sweetstreet

Mrs B,
    haller med ovan! Kolla emd din handledare igen. Beratta om varfor du skrev en rapport (hennes instruktioner) och diskutera detta emd handledaren. Ifall du anda inte kanner att du far det stod du tycker du borde fa sa kolla med en annan larare!

• sweetstreet

Kangu,
    kasnke ngn annna som kan tipsa om sida???

• nennesjuttioåtta

god morgon

Lapinette
    tänker tänker tänker tänker på dig. *kramar*

Mrs B
    Hoppas det löser sig, har ingen aning om vad du bör göra eftersom jag aldrig pluggat och inte vet vad det är för skillnad på rapport och analys, hhahaha! Men OM jag hade det så skulle jag bli lovligt förbannad om hon sagt en sak och sen rättar efter något annat.

hej sweetiepajsaren! Jag vet tyvärr inte vilken sida det var på men någon kanske kan leta bättre än jag. på dig!

Hejjjjjj kängu och grattis än en gång! Vilket vackert namn och vad härligt att bara få sitta och titta på underverket!

BIM på gång, någon??

åååh jag vet inte hur jag ska göra... Jag är bjuden på ettårskalas på fredag men som jag mår nu så vet jag inte om jag orkar gå. Samtidigt vore det kul att träffa mina vänner som jag varken sett eller hört av på hur länge som helst. Men hur kul är det att sitta och lyssna på allas försöka att säga att just deras barn är smartast/ligger rätt på kurvan/kan gå flest steg/säga flest ord och försöka känna sympati för att de inte har bajsat på hela dagen ? egentligen? Särskilt när man är så långt från den vardagen som det bara går. Och om de skulle fråga hur jag mår så tror jag bara att jag skulle börja gråta hejdlöst. Vilken partydödare. Men går jag inte så får de ju heller inte reda på hur dåligt jag mår och att det är därför som jag inte orkar höra av mig till dem (om de nu tror att jag bara skiter i dem). Fast de har väl glömt bort att jag finns redan.

kuken. kuken. kuken. kuken. kuken.

• Page

Nenne, om du känner dig bekväm med att gråta inför dina vänner, gå på kalaset! Jag hade föredragit en ledsen vän (som kanske behöver prata ut), framför en frånvarande en. Du mår som du mår, och även om stämningen sjunker en stund, så är du trots allt bland vänner. De förstår säkert!

• nennesjuttioåtta

page
    tack page! ja, jag får se om jag orkar. ibland tror jag inte att de förstår någonting eftersom de slutat höra av sig. Eller också är det mitt eget fel men varför är det den utan barn som de dessutom vet mår dåligt över det som ska vara den som håller kontakten?

• nennesjuttioåtta

ge mig arseniiiik
    ba pa baaaaaaaa

Svar på tråden Livets stora och små frågor