• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Själv har jag snöat in mig på Esprits rea, farligt farligt men de har snygga kläder!

• nennesjuttioåtta

ja, jag tycker också att gubbar har minst koll och bara vräker ur sig hur som helst. "Är det inte dags snart?" Jo det tycker jag. Vad göra åt saken?

• Lapinette

Jag hittade en kjol och ett par byxor på deras rea precis innan Midsommar men köpte inget av dem ... trots att byxorna bara kostade 200 kr. Ibland är jag knäpp! Byxorna är garanterat mycket mer användbara än de där lyxiga, högklackade skorna jag siktat in mig på.

• Fru E

Kjolar tyckte jag inte att jag hittade alls här nere på deras rea och det är det som jag vill ha mest

Ähhh skor behöver man alltid och kan aldrig få för många

• Lapinette

EA - hittade en jättefin ballongkjol MEN jag har så jäkla många fina kjolar som jag nästan aldrig använder. Varför köpa en till?! Tänk om jag kunde tänka likadant med skorna?!!? Tycker det är bättre med klänningar ... för då behöve man inte tänka på vilken jäkla topp som ska passa till.

• Fru E

Lappis-här hade de mest "vanliga" kjolar, lite mer fritidsstil men ville ha lite finare typ ballongkjol. Får nog ta en vända till senare. Klänningar har jag samma problem att hitta, hade velat ha en som man kan ha på jobbet med

• nennesjuttioåtta

åååh jag önskar jag hade en personlig klädinköpare. Försökte prova kläder i förra veckan men allt satt så jävla illa, har blivit lite väl lös runt magen i sommar eftersom jag inte velat träna när jag haft ont i magen av endera ägg, äggplocksblod eller mf. For nothing.

• nennesjuttioåtta

fast jag kanske hellre behövt en personlig tränare.

jag känner mig alldeles för uppklädd i klänning, önskar jag inte var så traktor-kulstötar-kvinnlig.

• Lapinette

nenne - har så svårt att se dig som en traktor-kulstötar-kvinna!

EA - jag går alltid in på Esprits avdelning som heter Collection. Där har de kjolar, klänningar, kavajer etc.

• Fru E

Lappis-noterar! Hittade faktiskt en riktigt snygg klänning på rean men den kostade ändå 500 och då blev jag lite snål.....

Svar på tråden Livets stora och små frågor