• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Nenne: Skickar en stor KRAAAAAM (det blir litet svettigt i sommarvärmen, för jag släpper dig inte på ett tag). Kan inte säga att jag förstår precis hur du känner dig, men jag förstår i alla fall att det inte är så bra. Tror litet som muggles, att alla vet inte hur de ska hantera situationen, och leker litet struts... Men är du där, och blir ledsen, så förstår de ju i alla fall bättre...

Snorkfröken: Trist med tant, jag fick de uppmuntrande orden här att det var vanligt med deppande efter 3:e eller 4:e försöket som inte gick. Levde också i tron att det skulle gå ganska lätt, eftersom min mamma och min syster varit jättefertila... För mig tog det sig på sjätte försöket, vilket med facit i hand känns ganska snabbt. Men jag var nog rätt så gnällig under tiden - det ÄR jobbigt att vänta på något som man inte kan påverka själv...

Ego: Chefens chef var med på morgonens uppföljningsmöte - utan att skälla på mig. Måste dock klappa mig själv på axeln, för trots att min anläggning krånglat som satan så kunde jag som ett rinnande vatten vad vi har gjort, vad resultatet av det har varit hittills och vad vi gör fortsättningsvis. Och som sagt - slapp skäll

Fick min beställning från bubbleroom igår, utan klänningen Men jag tokgillade denna kjolen: www.bubbleroom.se/produkt/vila/22072/dalle.aspx

Perfekt för en växande mage, och riktigt sval och skön. Enda nackdelen var att resåret i smocken kröp iväg (såg inte snyggt ut) Har frågat om jag fått ett måndagsexemplar, dock, så jag ska försöka byta ut den. Men tipsar i alla fall alla med växande magar om att kjolar med smock upptill är suveräna!!!

• nennesjuttioåtta

Lappis
    *kliar mig i skrevet*
    jasså?

• nennesjuttioåtta

ore

Hurra, ingen skäll! Vad skönt! Fast jag förstår inte varför någon skulle vilja skälla på dig!

• kängu

Nenne, jag håller med Muggles, hon skriver så klokt!!! Det är så jävla orättvist att det inte funkar för er... MEN det kommer att göra det!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag älskar klänning och kjol och har det nästan jämt... upptäckte till min förtjusning igår att jag nu kommer i mina gamla sommarkjolar!!! *jippie*

Nenne igen- du har ju ett väldigt kvinnligt utseende så jag fattar inte detta med traktor-kulstötar-kvinnlig?????????

Snorkis, trist med BOM

EGO- har nu lärt mig att ha laptopen i knät samtidigt som jag ammar... eftersom det är det enda jag gör just nu. Lillprinsen går nu under smeknamnet "Tuttmannen" här hemma...

• nennesjuttioåtta

kängu
    det är fransarna som gör det. Hade jag haft kort hår och ingen mascara hade ni trott jag var Boris Becker (ja, utom cicci då för hon hade nog anat oråd).

• MSW

Hej hej i sommarvärmen!

TUnga diskussioner att läsa i fatt.. Och jag känner att jag inte tycker att jag kan/vill kommentera, när jag sitter på andra sidan så att säga..

*kramar till alla*

Sitter och väntar på att vaktmästaren ska komma hit och titta på vår tvättmaskin som inte fungerar...

Borde plocka städa lite nu när sonen sover, då en kompis som jag knappt träffar alls nu då hon börjat plugga i sthlm, kommer och hälsa på på torsdag, och vi inte är hemma i morgon.. Men att gå ut i solen alternativt spela lite sims 3 (ja, jag är en riktigt simsnörd) lockar betydligt mer!!

Igår var vi förresten och tittade på/klappade älgar.. Kändes ganska märkligt att vara så nära dessa djur! Men kalvarna var juh såå söta..

• nennesjuttioåtta

Men det är ju sant!

Hur som helst, MSW - visst är älgkalvar söta!!!! Men svårtämjda i möblerade hus.
  • muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-30 10:01:37 följande:
    muggles Jag tror jag ska dit och lära deras barn en massa nya ord.
    Bra idé!
Svar på tråden Livets stora och små frågor