• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Ojoj, det kommer att bli synd om Muggles kursdeltagare.

Irriterande, jag glömde så klart transportburen till katten hemma i morse så maken fick ge sig ut på stan och köpa en ny nu på lunchen. Jaja, den kommer väl till användning den också så småningom.

• Snorkfröken77

BS - Vad mysigt att hämta kisse, vill oxå ha en till! Transportburen kommer säkert till nytta framöver.

• Mrs  B

BS
    Åh, vad kul med en kisse!!!!!
    Mysigt!

Maken ringde precis och frågade hur allvarlig jag var med mitt svar att prova husvagnssemester.....
    Han hade tydligen skickat på en annons att hyra en husvagn 1-2 veckor och mannen hade precis ringt och frågat om vi fortfarande var intresserade.
    Oj, då!!!!!!!
    Hur ska detta gå?????

Någon som har varit på husvagnssemester?????

När jag var liten tältade vi varje sommar utomlands, men det är ju lite skillnad nu med husvagn och två små barn....

• Mrs  B

Märks att det är olidligt varmt här idag, dessutom kvavt, för Max är odräglig och har ett humör som skiftar från minut till minut...

Lunch idag bestod av: vatten, melon, jordgubbar och yoggi/fil.

• Ore

MrsB: Maken tvingade ut mig på en sådan en gång. Aldrig mer, helst... Fast så jätteilla är det kanske inte ändå... Det är trångt, men har man förtält så är ju ytan dubblerad. Avancerad matlagning är ju ingen höjdare, men jämfört med tält så är det ju betydligt lättare att fixa frukost, kvällsmat och kanske något enklare mål mat. Bor man dessutom på en camping så finns ju vanligtvis dusch, badrum, möjlighet till ugn, diskning och liknande där... Så då är det ju nästan bara sova som man behöver göra där, och då är det trevligare med husvagn än tält.

• nennesjuttioåtta

här känns det lite svalare idag, och det svalkar med lite lätt vind på kind.

Det var betydligt varmare i Borlänge i lördags, jösses jag trodde jag skulle få slag! Men festivalen var kul och vi såg flera bra artister: Moneybrother, Hello Saferide, Chris Cornell, Jenny Wilson och Håkan Hellström. Vilken kväll!!!

Husvagn är säkert kul, har ingen erfarenhet av det.

• Lapinette

Ingen husvagn, inget tält men väl en filt på Djurgården med trevlig väninna .

• nennesjuttioåtta

det lät fantastiskt, lappis!

Vi har precis beställt kamin, kändes lite väl kallt i huset i natt....

• Lapinette

Trodde det stog kaNin!!!!!!!!! de värmer säkert också.

• Lapinette

Fick precis veta att min bror köpt motorcykel och håller på och tar mc-kort. Analkandes 50-års kris?!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor