• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

det är såna här dagar jag är tacksam till att vi köpte hus med källare, svalt och skönt att sova i gillestugan! Ha! Haaa! Och det har aldrig lockat så mycket att stå och vika tvätt som nu - barfota på det kalla betonggolvet. *fssssssss* det är så det osar om fossingarna!

• nennesjuttioåtta

alltså ångar menar jag ju. Osar gör det säkert också, hahaaha...

• snaily

Semesterfiraren tittar in... och pustar ut efter 3,5 sjukt intensiva dagar med tre galna barn + busig valp. Nu har de åkt hem och det är ärligt talat SÅÅ SKÖNT!! Fast ingen tid att njuta, nu måste vi sätta igång med intensivpackning inför semesterresande - imorgon far vi söderut med Arvika som första anhalt. Kommer få grym datorabstinens men tittar in (via telefonmodem ) i slutet av veckan kanske...

Här har det åskat mucho! Nu svalt och skönt ute.

Älgkalvar!!! Finns det nåt sötare? Den jag träffade i jobbet för nån månad sen (och var tvungen att skicka till himlen) var nog det sötaste jag sett någon gång.

BS, kul med katt - igen! Hoppas ettan och tvåan kommer överens!

Nenne, förstår ditt dilemma ang. festen, jobbigt! Men jag tycker definitivt att du ska passa på att lära barnen massa spännande ord om du beslutar dig för att gå dit Jag hade grym ångest inför en middag makens kompisar i våras, bara för att ena tjejen var gravid...

Överlag tycker jag nog det är jobbigare att träffa gravida magar än barn - jag vet att jag är helt störd nu men jag har mest en längtan efter att bli/vara gravid, det där barnet som (förhoppningsvis) blir resultatet vet jag inte riktigt om jag känner mig så exalterad inför... eller så är det bara slutkörd trebarnsmoster som talar nu...

Kramar till alla som behöver!

• BrudSommar2006

Hm, ja ingen källare hos oss inte tyvärr. Eller, det har väl sina nackdelar det också i och för sig, det var så mycket fel på alla hus med källare vi tittade på, mycket fuktproblem och felaktigt lagda grunder och så. Fast himla bra när man väl hittar rätt hus.

Suck, maken är sen, sitter på bussen men kommer så klart ingenstans i köerna. Jag hade trott att vi skulle varit iväg vid det här laget.

• Telis

BS, det är inskrivning imorgon. På vår bröllopsdag!

• BrudSommar2006

Snigeln, nej, fy sjutton för att vara gravid, inte ens innan vi lyckades få till Iris var jag avundsjuk på gravidmagar! Gillade nog inte andras barn så mycket heller och gör det inte fortfarande men vilken himla tur då att lill-Iris är världens mest underbara, haha! Stackare, bli du utan dator, vilket öde! Hoppas att korven sköter sig under semestern i alla fall.

• BrudSommar2006

Telis, aha, så det är imorgon! Hoppas så att du får en BM du trivs med!

• nennesjuttioåtta

snaily
    hette han Kalle? (älgen alltså)
    Jag tror (gällande min egen del) att jag är avundsjuk på magarna för en sån vill jag också ha. När barnen ploppar ut så syns det ju att det inte kunde vara min. Så mage är jobbigt att se. Däremot så tittar jag lite drömskt på dem med adopterade barn, för där ligger det en helt annan resa bakom även om de inte liknar föräldrarna i nyllet, och det är även mer längtansfullt när man ser relationen mamma-barn eller pappa-barn (bio eller adopterat) för den kärleken vill jag också uppleva men jag är inte avundsjuk på den.

• BrudSommar2006

Jippi, nu är maken på ingång!

Svar på tråden Livets stora och små frågor