• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

STORT GRATTIS till Liten med familj!!!!!

Maken och jag hade ett stort gräl igårkväll angående helgen som kommer, och han var fortfarande sur i morse. Känns sådär...
    Jag vill att han ska vara hemma med familjen och han vill åka till Skövde och festa med kompisar. (!!!!???)
    Ja, ja, han får väl sura bäst han vill....

Nu ska barnen och jag åka till Helsingborg och hälsa på en kompis som jag inte pratat med på över 2 år. Ska bli intressant....
    Hoppas på en svalare dag då vi har 7 mil att köra enkel resa utan ac.

Kram till alla

• nennesjuttioåtta

Mrs B, tänkte på dig i morse när jag läste tidningen att barn blir på dåligt humör av vätskebrist (ang Max igår), peta i dem isglass idag!

• Lapinette

Snaily ? har också fått höra att varannan dag är bra och när de skulle testa simmarna och vid våra inseminationer så fick maken rådet att avvakta 2-3 dagar.

Telis ? vet inte om detta håller på och ändras (gällande svensk adoption) men damen som hade denna lilla 2-åriga flicka sa att det fanns MASSOR av svenska barn som behövde hem. Men som sagt, jag har hört och läst samma sak som dig och vet ju inte hur mycket min mamma eller damen överdriver (vet att min mamma har en lätt tendens till att förstora upp saker).

Ore ? vilken tråd har du varit i och gormat?

ETT STORT GRATTIS till liten och pappa2010!!!

Vilken babyboom det blir här i tråden i februari-mars. Önskar så jag hade kunnat joina .

• nennesjuttioåtta

ja, samma här.

usch vad jag längtar efter semestern nu!

• Lapinette

nenne - STOR KRAM!!! Du får vänta till maj 2010 ... kanske blir det en liten bebis på min 40-års dag?! Själv får vi nog så vackert vänta i ytterligare 1,5-3 år.

• Lapinette

Jag menar självfallet inte att du ska vänta på semestern så länge!

• nennesjuttioåtta

lapinette
    hahaha ett tag blev jag lite ledsen i ögat av rädsla för att semesterveckorna hade dragits in.

• nennesjuttioåtta

Det andra är ju som det är. Men inte som det ska...

fast min semester går ju inte att jämföra mot vad du och din man ska göra - woaaaaaaaaaah i en liten cab med en snygg scarf.... Nej just det.

• nennesjuttioåtta

det var någon annans fantasi. Men ändå.

Svar på tråden Livets stora och små frågor