• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-07-01 10:23:28 följande:
    Oredet roligaste är ju att han sa: nu får du aldrig mer byta mina lakan! Oj, vilket straff! HAhAHAHAHA!
    HAHA, håller med! Fniss.

Jag känner mig ännu mer kelen och småkär i maken än jag brukar - kan det vara värmen? Jag blir också mer k*t av värme!

Jag har akut behov av att köpa en bikini el två - tror jag ska göra ett butikshugg under lunchen idag. Har ni andra fått kallare väder - här är värmen fortfarande kvar. 20 gr i morse redan, puh.

Moa har fått soleksem tror vi. Hon är alldeles knottrig på huden och knottrorna är röda. Hon kan inte ha bränt sig för vi har smörjt jättenoga med faktor 50, och det ser heller inte ut som vanlig solbränna. Skumt. Ngn som haft soleksem som vet hur det brukar yttra sig?
  • Frejis

Undrar hur mycket en kvinnas mage egentligen kan expandera Min mage börjar dessutom bli sned eftersom bebisen håller till på ena sidan och det stora myomet på andra. Det känns som ett spännande "projekt" det här, fem veckor kvar till tillväxtUL. Vill annars ha ett vanligt liv, med tuffa träningspass och jobb (termiter i byxorna som halkar ner mao )

Just ja, Koko skulle ju på UL idag, väntar otåligt på en rapport och hoppas att det går bra.

BS - det löser sig kanske på så sätt som du säger, genom att ni är kvar och maken åker hem. Jobbigt annars med bråk över de s k småsakerna för att de dyker upp när som helst. Min mamma är ju här och det var "spännande" i värmen då hon vill öppna alla fönster medan maken ville ha dem stängda och så stred de för var sin teori och försökte övertyga MIG om att var och en hade rätt. Just i söndags ville jag faktiskt flytta... men smällde igen dörren och gick ut i stället. Den markeringen räckte för att nu har de enats om att ha på så sätt de vill i sina rum Och jag är nöjd så länge det är tyst

• Frejis

Muggles - var sitter utslagen?

Det kan ha med kläderna att göra, själv fick jag värmeutslag nu (just med röda kliande knottror) som tycks vara koncentrerade där kläderna har suttit, dvs över magen och benen. Hjälpte att smörja med fet kräm.

• muggles

Frejis: de sitter främst på bålen, dvs över hela ryggen och magen. Inte så mkt på ben och armar, inget i ansiktet. Det verkar vara soleksem om man läser på nätet men det ska tydligen bero på att man bränt sig men det har hon inte gjort (jag är jättenoga med kräm och kläder på henne).

• Fru E

Jag brukar få utslag precis vid nyckelbenen när jag solar, de blir upphöjda, röda och kliar. Men de försvinner efter ett tag som tur är.

Kan inte påstå att jag blir särskilt mer tänd nu när temperaturen är uppe i 30 grader!!! Och nästan lika varmt i sovrummet, då vill jag mest ligga själv utan kontakt *svettigt värre*

EGO-här har brösten börjat ömma (tog sista vaggisen i måndags kväll) så antar att tanten kommer om några dagar......

• Lapinette

EA - håller tummarna för att tanten INTE kommer alls.

• nennesjuttioåtta

muggles
    jag har fått soleksem någon gång- kliar som satan! Röda prickar lite oregelbundet stora. Mina satt vid nyckelbenen. Bränner jag mig blir det bara rött i en fin tonplatta. Mannen brukar få värmeutslag men hans är inte röda utan bara knottrigt på magen och ryggen. Kanske en reaktion på solkrämen?

kängu
    Tuttmannen! Snygg studentskylt!

• nennesjuttioåtta

oooh ja, värmen tänder!!!!

• nennesjuttioåtta

EA
    hur länge har du tagit vaggisar nu?

• nennesjuttioåtta

nejnejnej, inte ska du få tant, EA! Du har ju stoppat muttan full med marsmallows så det är riktigt mysigt därinne nu.

Svar på tråden Livets stora och små frågor