• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Muggles-hehe nä jag tyckte att vi kunde ta ölen ikväll istället så att jag med fick dricka så han drack aldrig någon

• MSW

EA&MJ skrev 2009-07-01 14:28:19 följande:

MSW-hur gammal är A nu? Hur länge hade du tänkt amma till?
    Han är tio månader, vi ska juh till Rhodos i början av augusti, så tills dess har jag tänkt amma, känns skönt att ha det att kunna "ta till" där.. Men jag ammar juh inte så mycket längre, bara morgon och kväll i princip..
    Han piggade dock på sig rejält efter amning, som tur var.. Var nästan obehagligt hur slö han var..
    Känns som det nästan är provocerande att jag fortfarande ammar.. Menar i allmänhet (så att ingen tar åt sig ), men bvc's rekomendationer är juh att man ska amma tills de är ett år.. Och det har juh fungerat super bra för oss..
  • Ore

muggles: Om vi får en dotter kommer hon få ha MYCKET blått, eftersom det är min favoritfärg... Hmm, får i så fall fundera på vad jag ska svara när folk tror att det är en pojke

EA: Tycker också att det finns grejer som gör att man kan hoppas litet extra denna gången... Men det kan vi göra åt dig, om du vill!

Grattis till Telis och maken! Också nyfiken på hur inskrivningen gick

En kall öl hade varit helt suveränt i värmen. Ååååh... Nåja, ska bege mig till systemet och bunkra upp litet Billabong-bubbel istället. För det var riktigt gott jämfört med annan "alkoholfri alkoholliknande" dryck...

• MSW

Jag har fått tummen ur att plocka iordning och dammsuga idag ( i den nästan olidliga värmen! ) Så det känns mycket trevligare hemma nu! Skönt!

Det mullrar lite runt omkring här idag igen.. Se om det blir något "riktigt" av det..

Ikväll ska vi hälsa på våra "thailändare" (de släktingar till maken som vi var och hälsade på i Thailand när de bodde där).. Ska bli väldigt trevligt!

• Fru E

MSW-menade inget provocerande alls
    Bara mest nyfiken
    Så olika hur länge man ammar och jag kan tycka att det är upp till var och en.
    Tar A napplaska och välling?

• Fru E

Ore-jag kan dricka en åt dig
    Men visst fanns det någon alkoholfri öl som var god med????

• MSW

EA&MJ skrev 2009-07-01 15:15:41 följande:

MSW-menade inget provocerande alls Bara mest nyfiken Så olika hur länge man ammar och jag kan tycka att det är upp till var och en.Tar A napplaska och välling?
    Jag tolkade det inte som att du provocerade, Men det känns inte som att det är så vanligt att man "håller i" så länge.. Så jag börjar känna mig lite ensam och "konstig"..
    Ja, han tar nappflaska och välling, fast vi ger honom inte så mycket välling (på nätterna om han vaknar och inte somnar om) på dagarna får han "spannmål" via gröt ist..
  • MSW

Ååh, A tycker verkligen dvdn/boxen/allt annat i tvbänken är roligt! Hade vi inte tyckt om vår tv-bänk hade vi nog hittat på en ny/annan lösning! *suck*

• Fru E

Har ni inga luckor så ni kan stänga så han inte kan komma åt dem??
    De är ju så attans snabba med att pilla på allt

Svar på tråden Livets stora och små frågor