• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

EA&MJ skrev 2009-07-01 15:22:30 följande:

Har ni inga luckor så ni kan stänga så han inte kan komma åt dem??De är ju så attans snabba med att pilla på allt
    Vi har juh dessvärre inte det! Och de är särskilt snabba med att pilla på sånt de helst ska låta bli!
  • MSW

Nahe, nu får jag ta tag i att börja packa vad vi kan behöva ha med oss till A ikväll..

Ha en trevlig kväll allihopa!

• MSW

Föresten, slänger in en "efterlysning" innan jag försvinner från datorn: Var är Frullan?? Och kanske framför allt; hur mår hon??

Hejdå!

• Lapinette

MSW - en mycket bra efterlysning. Tror Frullan är på semester men undrar också hur hon mår.

Telis - grattis på bröllopsdagen!!!

• sweetstreet

MSW,
    haha vi köpte ju en "barnsäker" TV bänk mnyligen just för att

• sweetstreet

eh vad konsrigt det blev!!!!!
    Skrev ett jättelång tinläggmen det försvann tydligen. bara första meningen kom med..... SKUMT!!!!

nu hinner jag inte skriva om...
    jaja....

• sweetstreet

Koko!'
    Hoppas det går bra på UL!

och telis
    GRATTIS på bröllopsdagen!
    Ni ahde inskrivning idag också då väl??

• sweetstreet

Mugglan,'
    tycerk det låter som värmeutslag på Moa.
    LillSkruttan har haft det hon med. Liksom knottror, svagt röda. men de verkar inte särksilt besvärade.
    Men om det blir värre så kolla med BVC? Kanske räcker det att ringa sjukvårdsupplysningejn först? Så slipper ni åka in.

• Lapinette

*vinkar* till en stressad Sweet! Hej, hej! Hoppas allt är bra i NY. I Stockholm är det vaaaaaaaarmt!

• sweetstreet

BS och Mrs B
    Trist med gräl...
    men just gräl om småsaker är ngt jag tror ofta uppkommer när man är trött och/eller stressad. Småbarn har en viss tendens att ibland göra en väääldigt trött. och Stressad...
    Så jag tror att det kan bero på detta. Sedan hjälper inte alltid värme till. man kan lätt bli mer retlig då. Vis venskar är ju itne riktigt vana att hantera detta....
    Och just semester tror jag är vanligt att man kan reta sig lite mer och gräla lite mer med varandra just för att man plötsligt går från att ses lite på morgon och kväll samt helger, till att plötsligt ses heeeela tiden.... Och det kan vara mysigt, men det kan också vara lite irriterande.
    Dessutom tror jag ibland att man själv har en viss tendens (läs: jag!) att tycka att man udner semestern ska had det så där fantastiskt underbart, att det liksom faktiskt kan lägga ytterligare ett stressmoment över allting.
    men det brukar bli bättre efter ett tag.
    Å andra sidan b rukar jag och maken sällan gröäla. Det är nog mest jag som kan bli jäkligt irriterad ibland bara. Särksilt då på semestern....

Oj nu måste jag gå.

Svar på tråden Livets stora och små frågor