• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Näst sista dagen på jobbet, jippi! Ska dessutom gå tidigt idag eftersom Oskar ska vaccineras 16.30, måste nog åka från jobbet i alla fall 15.30 för att hinna.

Nenne, naej, inte Doris! På listan just nu har vi Lisa, Selma, Elsa och Saga. Ronja och Disa har maken redan strukit från listan, annars var Disa mitt nummer ett förslag.

• nennesjuttioåtta

ta något namn från aristocats då:
    Duchess eller Toulouse

• nennesjuttioåtta

fast det kanske inte passar med Oskar. Jag gillar Lisa av dina namn

• nennesjuttioåtta

Page
    hahahaaaa ja muggles har rätt! I klockren kombination med bilden!

• BrudSommar2006

Lapinette, det är väl en himla tur att vi har dig här (vad det gäller att vara OT) som kan komma med restaurangtips och annat när sådana som jag ska göra en utflykt från förorten! Sedan är det ju i och för sig jäkligt orättvist att du får gå och vänta så här länge på att bli mamma men det är ju en annan historia... Jag hoppas att det kan bli lite OT från ditt håll även efter att magen infunnit sig eller lilltrollet kommit med planet, det livar liksom upp.

• BrudSommar2006

Hm, ja Duchess är fint men det blir för svårt att stå på trappen och ropa när hon gömt sig i rabatten!

Svar på tråden Livets stora och små frågor