• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

muggles
    pwaaahahahahha!!! :-d

• Liten med Mindre

BS - tror Mindres korta pyjamaser är från HM.
    Föreslår förövrigt Cilla till lillkissan.

Ore - karln skulle hängas ut näck i solen ett par dar i rad för vad han utsatt barnen för!!! Utan vatten!!

Grattis koko till kommande lillkillen. lilla mamma...

Och jag har ännu inte tappat sugen på vin, så era beskrivningar av vin öl champagne och annat gott låter jättelockande! Det var inte heller en höjdare att gå o handla på systemet igår, när jag inte ens får dricka. Nåja, det är ett drygt år, säkert bra för hälsan att torka upp (som om vi inte var hyfsat torra redan. )

Idag har vi varit o badat - först på stranden kl 8.30. Men det är ju lätt när någon vaknade runt 6 i värmen. Besökte sen kompisar och hängde på till deras bad, men då satte tröttheten in och det blev inte så lång stund i vattnet. Är för övrigt inte så pigg på att ha Mindre ute i solen efter 11. Nu ska jag nog joina henne i att sova lite middag.

Ha en kanonskön dag alla!

• passionsblomman

Åh fy faaaaan vad vansinnig jag sitter och blir när jag läser det här! Fan, jag grinar av ursinne. Vilket JÄVLA satans genomkorkad prakttarsle och ärke-AS!!!

Ore skrev 2009-07-02 10:44:47 följande:
    BS: Oskar och Elsa låter fint, tycker jag muggles: om ni nu måste spotta, så är det ju bra om ni passar på att spotta på någon som gjort sig förtjänt av det Apropå sommar och solsken, så värkte det i mig när jag hälsade på syskonbarnen igår. Småtjejerna hade varit hos sin pappa en vecka. I grova drag är han placerad en bit under amöbastadiet, i mina ögon... Men han är ju tjejernas pappa, och enligt överenskommelsen som min syster motsätter sig men ändå måste gå med på, så skulle de vara hos honom hela förra veckan. Han lämnar tillbaka två kraftigt solbrända barn, minsta tjejen (3 år) hade inte bara flagande hud utan även spridda gulaktiga sårskorpor på axlarna. Rester av blåsor, gissar jag. Stackars, stackars liten!!! (Jo, han hade fått en rejäl utskällning av min syster och lär nog förhoppningsvis aldrig göra om misstaget att vara ute med barnen i solen så länge, utan att smörja dem med faktor 30 - ofta)
  • BrudSommar2006

Liten, jag veeet, Cilla är perfekt! Men det är redan taget, mina föräldrars katt heter det. Om de hade fått en hane skulle han ha hetat Sill, nu heter hon Silla med S, suck.

Usch, stackars små barn. Iris älskar att ha på solkräm, eller salva som hon säger, hon drar upp byxbenen för att få extra mycket på benen och sträcker fram hakan för att få salva på kinderna, extra mycket ska det vara! Sedan blir hon i och för sig ofta arg för att hon inte får ta tuben själv och kladda ut allt.

Liten igen, hur varmt är det i vattnet - frågar badkrukan? Förra året doppade Iris tårna i vattnet och tyckte att det var alldeles för kallt men jag har för mig att vi fick i henne till knäna till sist! Hon är van att bada extra varm rehabbassäng på lek och plask och havsbad var inte alls lika lockande! Plus att man blev smutsig av sanden... Får se vad hon säger i år.

• nennesjuttioåtta

vi badade i helfen och då var det 22 vid yta men bara 17 vid botten. Dock skönt (när jag väl kom i, är sån jävla kruka)!

I morse hade Nancy letat sig in i påslakanet men hittade inte ut igen, tills jag guidade henne ut genom det lilla hålet i hörnet. Det tog bara några sekunder så var det öppet 10 cm och med två krystningar så var hon ute. HAHAHAHAHAHA!! hon är så söt! Meeh! Meeh! Meh! Låter hon.

• nennesjuttioåtta

helgen skulle det stå...

Å liten det låter toppen!

• MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-07-02 10:14:04 följande:
    MSWTuttar de på postlådorna hos er? Farligt!!
    Först fattade jag inte vad du menade tänkte du menade tuttar=bröst.. Men när jag läste färdigt meningen fattade jag
    Jag vet inte vad det är för skit som har hänt.. Men det verkar som det är något mot de personligen.. jaja, vi får väl se hur det utvecklas.....
    Bs: Jag håller med Lappis, tyckte mest om Selma av de namnen!! Eller kanske semla (som jag höll på att skriva nu när jag skulle skriva selma..)
    Våra katter har bla hetat (Katt-)Marie, mjukis, gosan, festis, pyret..
    Haha Osis vore verkligen passande..

Ore: Meh..? Har han aldrig själv bränt sig i solen så man tänker på smörja? Och barn som är så mycket känsligare..
    Kan inte syster ha det i "förhandling" i vårdnadstvisten?

Idag har vi fixat pass till plutten, gick till slut att få en bild som var tillräckligt bra.. Det knäppa är juh att de har passet i fem år.. Lixom stor chans att han ser ut som han gör nu om fem år?! Fast stackaren ser ut osm en fånge då han hade randig tröja på sig idag!!
  • MSW

Och skit för alla som börjat skönja tantskrället! Men det är juh inte över förrän hon skrålar för full hals!

• muggles

MSW: hur går det med nattsovningsprojektet nu för tiden?

• Ore

Ååååh, fick precis höra att de hittat tre kattungar i en vagnslast som precis kom till oss via järnväg... En av kattungarna verkade pigg, de andra orkade i alla fall självmant sörpla i sig massa vatten - hoppas de piggnar till. De var litet hängiga (och vem skulle inte bli det inlåst i en vagn i värmen i flera dagar...?) Usch, får flashbacks av kattungarna som någon verkar ha dumpat i skogen och som dök upp hos mina föräldrar förra hösten. 3 st under loppet av några dagar - alla dog ganska snart. En verkade vara pigg och normal, men dog sedan helt plötsligt...

Hur som helst, djurskyddsföreningen (eller vad de nu heter, de som tar hand om övergivna djur) var här och hämtade dem... Så de är väl omhändertagna

Svar på tråden Livets stora och små frågor