• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Såpa och värme är en gammalt knep som jag alltid använder mig av MEN det är trots detta skittrist att städa ur ugnen. Lider med dig passionsblomman.

• Lapinette

AM - vad vaskade du hem för procentsats? Själv tillhör jag ju den där promillen som aldrig blir gravid trots nada fel och de där 2 % som råkar få utomkveds vid en IVF. Huuuuuuurrrra, vad jag är bra!!!

• Telis

Ore, redan? Jag har varit uttråkad av fotboll sen jag föddes.

Och så menade jag inte att niiiiiii var tråkiga, det är bara ämnet fotboll som är tråkigt. Förlåååååt! Och jag pratar ju inte själv om så jäkla kul saker jämt så fortsätt ni.

• nennesjuttioåtta

Am
    Bingo!
    Näjje, klart att det är fotboll! Jag är ju knappast särskilt tjejjig så det passar min image utmärkt. Det blir jag, mannen och två karlakarlar till som jag får köra hem eftersom jag fick följa med på villkor att jag körde så att de fick dricka öl. Inte mig emot. Fast just nu hade jag ju ändå kunnat dricka tror jag...

AAAAAAH!! Kan det inte sluta!??!

• Lapinette

nenne - har du varit på toa och checkat??

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-06-02 15:45:42 följande:
    AM - vad vaskade du hem för procentsats? Själv tillhör jag ju den där promillen som aldrig blir gravid trots nada fel och de där 2 % som råkar få utomkveds vid en IVF. Huuuuuuurrrra, vad jag är bra!!!
    25% - men 40% är ju bättre. Förmodligen hittade Telis en mer tillförlitlig källa än jag.
    Din/er barnlöshet är verkligen ett mysterium. Jag hoppas fortfarande hela tiden på att det "plötsligt bara ska hända". Kram

Nenne: fortsätter det? NEJ!!! Jag förbjuder det!
  • _koko_

Ore - Jag samlade inte på mig något vatten heller med conny, helt utan dunderpulver, får se om jag har samma tur den här gången.

Jag har nog aldrig gjort rent en ugn... Mer än skrapat bort lite inbrända matrester i botten... Undrar om det säger något om mig eller min matlagning? Funderar ändå på pyrolys nästa gång det är dags för ugnsköp, verkar praktiskt.

• fru AM

Vi övervägde pyrolysugn när vi gjorde om köket. Fåniga som vi var vågade vi inte - kändes läskigt med 600 grader eller vad det nu blir. Vi har ångrat oss nu kan jag säga.

• nennesjuttioåtta

Koko förresten
    jag klipper mina ögonfransar var 6:e vecka. Gör inte alla det?

just nu är det blandat med progesteron men det kommer ju hela tiden lite fast bara när jag är på toa, inget i brallan.

• nennesjuttioåtta

hoppas ni inte testar det där hemma, flickor!

Svar på tråden Livets stora och små frågor