• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

ja fy fan, om inte det här är stressande så vetifan... Och endel blir ju gravida så där gick det definitivt punka på den teorin att man ska slappna av...

• Lapinette

Förstår om du har svårt att koncentrera dig på annat. Antar att du t o m drömmer mardrömmar om nätterna? Är det så?

• nennesjuttioåtta

vet inte vad jag drömt inatt men i förrgår drömde jag att jag klämde Nancy i luckan på tvättmaskinen. Först på mitten och sen över halsen... Som om jag inte lärde mig första gången...

• Fru FruLLan

nej nej nej nej
    INTE mer brunt och blod!!!

Vad kan man GÖRA!!!!????
    går det inte att påverka nåt. Mer proggis, mer NÅT vaffafaaaaannnn!!!
    Håller fortfaramde tummarna nenne!

och håller HELT med lappis!
    vaddå ego????
    Det är ju för dig vi kommer in idag!

• Ore

Nenne: Dina s.k. egoinlägg är ju vad vi väntar på... Eller ja, egentligen väntar vi ju allihop på ett positivt test i slutet av veckan, och under tiden vill vi ju helst ha rapporter om progesteronvitt och inget rött/brunt eller sånt som får en att fundera. Men i alla fall så vill vi ju ha verkligheten!

Frejis: Trist att det gör mer ont igen, hoppas det inte är så illa utan att du får komma hem snart. Lider med dig...

Koko: Jag tror att du får en liten tjej

Här har sommarvädret från igår kommit av sig idag, inte alls lika varmt. Å andra sidan ska jag inte klaga över det, eftersom det blir tidigast måndag som jag får vaxning på mina ben. Just nu är det rejält utväxt stubb, som inte känns så fräsch... (Och där tar jag nog hem priset för dagens mest ointressanta egoinlägg tillika larvigaste I-landsproblem, så behöver ni andra inte fundera på det )

• _koko_

passionsblomman -

nenne - Det kan ju vara tecken på både och, olidligt!!! Min högsta önskan är fortfarande att telis, du och lappis ska få följas åt framöver!!!!

lappis - Jag blir också klämd länge och väldigt prickig efteråt, det tror jag man blir oavsett. Men det kanske är just för att du gör klassisk varje gång som du ser så fin ut i hyn?!

• _koko_

fruLlan - Vad sa bm när du sa att du inte tänkte föda? Hur var det nu, du hade inte samma bm som med borren, eller?

• Lapinette

kokisen - det var himla gulligt sagt!

• fru AM

Jag avskyr att göra ansiktsbehandling! Har aldrig tyckt att det är värt smärtan och besväret. Då lägger jag hellre pengarna på och spa-massage på Sturebadet och bra fotvård.

Svar på tråden Livets stora och små frågor