• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Ore - Ja, det känns rätt spännande nu fram till 1/7 då vi förhoppningsvis får veta mer säkert...

• Lapinette

AM - det skulle jag också göra om jag hade en hy som inte bråkade men sen jag började gå där i augusti så ser min hy oneklingen bättre ut. Sen skulle jag absolut spara alla tusenlapper på akupunktur och resa bort två veckor istället med min man OM jag bara blev gravid någon gång.

• _koko_

lappis - Men jag tycker verkligen det. Inte ens när du var bakis och skakis på lunchen såg du sliten ut. Jag gick hemifrån helt osminkad i morse (GLÖMDE sminka mig!), och då såg jag jättekonstig ut, suddig liksom...

• Lapinette

kokisen - tittar man riktigt noga så ser man allt "knott" jag har på hakan . Tur att du ser så dåligt . När jag var yngre så fick jag stora bölder i pannan så problemhy har jag alltid haft.

• Lapinette

Men vad fasen ... vad är en finne i aschlet en dag som denna?!! Nu är det ju tumhållning för nennelainen som gäller. KONCENTRATION!!!

• Liten med Mindre

koko - gubbarna jag ska prata med och övertyga sitter i huset denna vecka. Skönt - för det är nog lättare att ta ansikte mot ansikte än ringa upp en främmande person och snacka engelska och dessutom övertyga om att jag är rätt för jobbet.

Prickig - blir bara lite prickig nu för tiden, fast det har börjat bli lite värre igen. Hoppas det håller sig på mattan, det kunde se riktigt illa ut tidigare efter behandling.

Nenne - KRAAAAM! Usch och fy för att gå igenom det du och andra ivf:isar gör.

FruLlis - jag tycker som andra att du ska fortsätta propsa på en psykologkontakt. En depression nu kan kanske tyvärr lättare övergå i förlossningsdepression (har jag för mig jag har läst), och då kommer du definitivt behöva hjälp för att komma upp igen. Det vill vi inte du ska drabbas av!!! KRAAAM till dig med!

• fru AM

Och jag vankar runt mobilen och väntar på sms... en kompis skrevs in i morse för att göra planerat snitt (på samma avdelning som jag var på). Undrar just om det blir kille eller tjej ...

• _koko_

AM - Jag står ut den korta stunden hon klämmer, älskar massagen, värmen, fukten osv...

• _koko_

lappis - Det är ju bara för att fördriva tiden, alla tankar finns ju hos nenne just nu!

• Lapinette

kokisen - det har du ju rätt i ... det känns bara så trivialt.

Men om jag också ska återgå till behandlingen så är en stor behållning av mitt plågande att ansiktstjejen är så himla trevlig. Vi snackar konstant under hela behandlingen ... ja förutom när jag vill skrika eller nysa förstås .. och så blir jag så fin efteråt .. när alla skorpor ha lossnat.

Svar på tråden Livets stora och små frågor