• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

nenne - Det är möjligen mer synd om maken din för att han inte har oss att vända sig till men i övrigt är ju detta en oerhörd börda för er båda! Vad matar du förresten dina ögonfransar med?

• _koko_

nenne - Jag försöker verkligen, men kan inte riktigt komma på vad det är du ska göra? Fler ledtrådar!

• passionsblomman

-VARFÖR häller jag alltid för mycket ostsås på min lasange så den rinner över i ugnen och orsakar ett osande helsikesgöra!

*försöker se i dimman*

• Ore

Se på fotboll, Nenne? Är det inte Sverige- Danmark, kvalmatch?

• Telis

Jaa, nenne, kom hiiiiiiiit!! Jag vill kramas!!

Fan, jag vägrar att tro att det är kört än. Det FÅR INTE vara det. Jävla satans skit, jag önskar att jag kunde göra nåt. Jag skulle vilja bära både dig och P på en kudde genom livet så ni slapp alla dessa törnar och upp-och-ner-resor.

AM, jag vet att du är världens bästa googlare men jag har sett siffror på att 40% av alla kvinnor som fått barn har haft småblödningar i början av graviditeten så jag väljer att tro på mina siffor istället för dina.

• Ore

Passionsblomman: Jag gör alltid samma sak när jag gör lasagne. Kanske borde skaffa en form som rymmer 1 dl mer...?

• Telis

Frejis lilla gumman, jag tänker på dig och hoppas att du inte behövde åka till sjukhuset ändå!

• passionsblomman

Ja definitivt!

Åh vilket negerarbete det är att göra rent ugnen när man spillt...

Ore skrev 2009-06-02 15:14:35 följande:
    Passionsblomman: Jag gör alltid samma sak när jag gör lasagne. Kanske borde skaffa en form som rymmer 1 dl mer...?
  • Lapinette

nenne - är det fotboll på g? Såg att biljetterna kostade runt 6 000 kronor på Blocket.

• _koko_

Ore - Ja, fotboll är nog det närmaste jag kommer också, både solna, danska och huligan passar ju bra in. Fast jag visste inte att det var kval på lördag...
    Nu vet jag och det är ju inte förrän på kvällen! Kramkalas innan!!

passionsblomman - Jag gör ofta det omvända, vilket är ännu värre för då blir lasagnen torr. Blä!

telis - JA, hur går det för dig, frejis, du är nog på DS nu eftersom vi inte hört av dig. KRAM!

Svar på tråden Livets stora och små frågor