• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Åh, nenne, nu bestämmer jag att det är sköra slemhinnor som irriteras av progget!

Och att du klipper fransarna förvånar mig inte, annars skulle de väl fastna i dörren när du stänger?? Vad jag vill veta är vad du matar dem med, för de KAN inte växa sådär helt av sig själva.

• _koko_

AM - Ja, man vill ju kunna låsa igen ugnen så inget barn får för sig att öppna luckan (vi har inget lås på nuvarande ugn, som dessutom är i praktisk barnlekhöjd), och sen veta att den är såpass isolerad att man inte får brännskador av att ta på utsidan av luckan...

• Telis

nenne, precis så var det för mig i torsdags (dagen efter Blödningen), då syntes det på pappret men inte i trosan.

• Telis

koko, ugnssnack är orgasmframkallande i jämförelse!

• passionsblomman

Jo, såpa är bra, I know, men när det rinner över mitt i lagningen kan man ju inte börja utan måste grädda klart först-medan det värsta skrapas loss med risk för brännskador, samtidigt som det osar för fullt.

Blä!

Men, nu är det mat iallafall.

• Ore

Hmm, undrar om det är en pyrolysugn som min mor har. Inget fastnar på ytan, men den måste torkas ur typ en gång i veckan för annars blir det som en slags brun "hinna" på den.

Jag skulle nödvändigtvis ha en ångugn (glad att jag slapp motivera varför, och att maken inte hade koll på vad "normala" ugnar kostar - enligt vår uppdelning så är han ekonomiansvarig och ska bromsa mig om jag väljer för dyra grejer...) och det fanns inte med pyrolys, så jag nöjde mig med en "lättrengjord yta".

För att lägga fokus på något annat än Nenne, men ändå viktigt.

Telis: Blir det något VUL för din del? För snart borde man kunna se ett pickande hjärta på VUL, väl? Eller har du is i magen ett tag till? *nyfiken i en strut*

• Lapinette

Ha en bra kväll tjejer och jag fortsätter att hålla tummarna nennelainen!!! Nu ska jag på akupunktur och sen träffa en drös fd kollegor. Tjing!

• Telis

Ore, VUL är nästa torsdag. En HEL evighet, minst.

Svar på tråden Livets stora och små frågor