• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Men Koko - jag skulle också stå ut med några minuters klämmande om det var så att jag tyckte att huden blev bättre efteråt...

Lappis eller annan IVF-bevandrad: hur kan det komma sig att det börjar blöda innan det är dags att testa? Borde inte bara mensen komma som när den brukar - om det nu är så att embryot inte fastnat? Eller är man så fullpumpad med hormoner att man inte reagerar "normalt".

Nenne: hoppas av hela mitt hjärta att det bruna/blodet inte betyder något dåligt utan att du är gravid.

• _koko_

AM - Hahaha, jamen då kan jag ju fortsätta med mina komplimanger, för du behöver ju uppenbarligen inte behandla ansiktet! Om det nu inte är så att du har tjocka lager med foundation och concealer, men skulle det vara så vill jag veta märke, för det ser sanslöst naturligt ut!

Testdagen är ofta satt senare än en vanlig bim, just för att resultatet ska vara säkert. Därför kan mensen komma innan, men progget kan också skjuta upp den, så att man inte börjar blöda är inte heller något säkert tecken...

• Fru FruLLan

kokos:
    Ja annan Bm än med borren. Den gamla hade nog varit bättre med tanke på hur helvetes skit jag mår
    Hon sa inte så mycket men hon har iallafall pratat med psykologen på mvc som skall kontakta mig den här veckan. Hon kände att hon inte kunde hjälpa mig själv... vilket hon inte kan eller har kunnat nångång.

Får se hur det utvecklar sig.

Som det känns nu så ger jag gärna bort den här bebisen när den kommer om nån vill ha honom

mår så satans skitdåligt kan jag säga och vill verkligen inte KÄNNA så här
    varför gör jag det??????

känns som jag verkligen har ett lyxproblem som inte borde kunna ta sån stor proportion som det gör. Men jag är skitledsen.

och inte hjälper det att alla runtomkring får tjejer

Är också helt övertygad om att kokosen får en tjej.

• Ore

Puuuh, inte någon mer brunrapport från Nenne, blir litet nervös så fort det är något nytt inlägg...

Lappis: Vad gör ansiktstjejen för brutaliteter som ger skorpor m.m? Det värsta jag fått vid ansiktsbehandling är portömning, och det ger ju inte sårskorpor, och gör ju inte brutalont heller även om det inte är helt behagligt.

• Lapinette

Frullan - skit att du mår så dåligt!!!

AM - kokisen har redan hunnit svara. Jag har alltid fått mina småblödningar typ på dag 12-13 medan testdag hos CvL är på dag 16. Den gången jag klarade mig längst var senast då jag uppenbarligen hade hunnit bli gravid då jag började blöda på dag 15. Sen finns det andra som inte får någon blödning alls utan testar negativt på TD och sen får vänta 2-3 dagar efter de har slutat med progesteronet innan mensen kommer.

• Lapinette

Ore - hon klämmer ut allt jag har dvs gör hål med en liten nål om så behövs och klämmer. Detta resulterar i små skorpor på varje ställe och la voilà jag ser ut som en prickig korv i typ 5 dagar.

• _koko_

fruLlan - Det var det jag hade för mig. Din förra bm verkade så rejäl och bra för dig, känns som att hon hade hanterat det här betydligt bättre än din nuvarande. Skit att hon inte fattat allvaret förrän nu, hoppas psykologen gör det. Och lova mig att du träffar henne/honom, oavsett om du tror på det eller inte! Ge det en chans, som jag skrev förut, det kan inte bli värre.

Jag tror ju inte att det har med könet att göra egentligen, för inte så länge sedan ville du BARA ha killar... Utan det är något annat som fått orimligt stora proportioner för att du fått gå och älta det för dig själv så länge.

• fru AM

Kokisen & Lappis: tack för info!

Koko: tack för komplimang Lite grejor har man ju som man vill täcka över, mest lite olika färgskiftningar ... fast finnar har jag egentligen aldrig haft. Man får vara tacksam för det lilla!

Frullan: Jag tjatar vidare: jag fick en kille och är jätteglad för honom även om jag INTE TRODDE ATT JAG SKULLE VARA DET innan han kom.

• Fru FruLLan

AM
    Men det går inte att jämföra du har ju en tjej.
    Jag hade säkert varit glad åt den här killen om jag hade haft en tjej innan. Men nu har jag ju en kille sedan innan så det är ju därför jag är ledsen.

Och kokosen
    Det ÄR könet det handlar om. Jag orkar bara inte dra hela storyn men det är inga "dolda" grejer

• fru AM

Frullan: jag tror inte jag hade för avsikt att jämföra. Jag ville bara berätta att för mig släppte hela "könsgrejen" när Hektor dök upp bakom operationsskynket. Kille, tjej, blå, röd, slemmig eller grön - spelade liksom inte längre någon roll. Han kom och han var MIN BEBIS. Det KAN ju faktiskt bli så. Hoppas även för dig. Fast jag tror att du borde prata med någon också: här är en kontaktlänk till min guru:
    www.louisehallin.se/default.asp

Svar på tråden Livets stora och små frågor