• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Nenne: Man har ju jättesköra slemhinnor i underlivet och jag kan tänka mig att ni kanske sexat lite och då kan man blöda lite och det kan ju faktiskt komma ut som brunt!

BS: Jag mailade BM igår angående bråcket. De verkar inte slå på storalarmet direkt för hon har inte svarat. Jag har tid för efterkontroll där om en vecka så hon tycker väl att det kan vänta tills dess. Just nu är jag rätt lugn - har inte ont i/runt ärret och när jag klämmer på "bråcket" verkar det i alla fall inte ha vuxit. JAg avvaktar BMs svar och efterkontrollen. kom på att jag nog måste göra lite knipövningar inför den ...

Hmmpf *blir blå i ansiktet*

BS igen: Iris present: Har hon dockvagn (liggvagn med skötväska o hela faderullan)? Kan vara bra när hon nu ska bli storasyster. Livia leker med dockgrejerna extremt mycket nu. Bär runt på dockan som en riktig bebis (eller bäsi som hon säger) och packar noga barnvagn och skötväska. Annars kanske utklädningskläder är bra? Pussel är en bra tvååringssyssla. Leksaksborgen på Östemalmstorg har jättefina pussel handgjorda i trä - inte så dyra.

• Tinga

Nenne - so far, so good. *pustar ut litegrann, men fortsätter att hålla tummen hårt*

• Frejis

Nenne - håller tummarna att det progesteronvita tar över det bruna och tänker inte släppa tummarna förrän efter helgen (eller om nio månader ) Stor kram till dig och maken!

Piggelin - det låter underbart med hus och att ni har hittat en dagmamma som ni är nöjda med. Sådant betyder jättemycket i vardagslivet. Njurstenanfall, har hört att de är vääldigt smärtsamma. Definitivt samma liga som det dumma myomet!

Brudsommar - 10 Lergigan om dagen, det måste vara en rejäl dos om man tar hela fast det är jättebra att det fungerar.
    Studiedag på dagis, det var någonting nytt för mig.

Koko - ansiktsbehandling om en kvart, oopsan! Hoppas att det är i närheten så att du hinner dit. Ska förresten bli spännande att se om du får en kille eller en tjej... hm, vet ännu inte vad jag tror, behöver fundera lite på det *kul att leka gissningslekar*
    Envis, jag?

Finns det någon/några som vill äta lunch imorgon eller på fredag?

• Frejis

Liten - hoppas att du får den tjänsten som du är intresserad av. Jobbigt med en omorganisation på jobbet, men jag tror att det var helt rätt approach att visa ditt intresse för tjänsten. Håller tummarna!

• kängu

Skönt Nenne! Fortsätter hålla tummarna hårt för er!

• fru AM

Frejis: jag kan luncha men vet inte om man verkligen BÖR locka dig ut på stan. Ska inte du ligga platt på rygg och vila myomet?

• Lapinette

Frejis - jag kan ta lunch! Tror jag föredrar fredag men är flexibel.

• Liten med Mindre

Frejis - jag har precis pratat med han som leder kvalitetavdelningen i England - jag fanns på hans lista över folk att prata med men förekom honom , och de ville gärna ha någon intern från oss eller moderbolaget.

HOPPAS att jag gjorde ett ok intryck. Var dum nog att bli lite förvånad över att jag fick några "hur skulle du göra"-frågor under vårt samtal. Detta skulle kunna innebära skillnaden på att stanna kvar eller fortsätta försöka leta nytt. Tror i alla fall han uppskattade att jag sökte upp honom och inte satt o väntade.

Nenne - hoppas det vita fortsätter 9 månader till!

• Järnkaminen

Hej hej.

Tack för svaren! Misstänkte att det var så men var inte säker! Järnkaminen är från Djurgården så heja Djurgården

Vilken aktiv tråd det här är! *gillar*

• Fru FruLLan

Men åhhhhhhhh vad skönt att det bruna har avtagit. Har tänkt på det hela natten.
    Fortsätter hålla tummarna för att nennes brallor är VITA i 9 månader till.

Känns som det går bra för telisen också, skönt.

Och frejan VILA.

nu kan jag gå tillbaka till smygläsarstadiet igen.
    Är så otroligt under isen
    Har meddelat BM att jag inte tänker föda barn (smart var) men bara därför så har jag fått molvärk och skit.
    Faaaaan

Svar på tråden Livets stora och små frågor