• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Men Frullan ... så klart du ska föda världens gulligaste och goaste lilla bebis!!!

• Frejis

He he, säkert bara för att jag föreslog lunch så började fru myomjäkel krampa som sjutton och "ha sig" (det var väl ett bra intryck). Hon tyckte nämligen inte att jag skulle få någon lunch och protesterade vilt när jag försökte koka pasta Så nu kommer maken hem från jobbet och vi ska in till DS igen. Håll tummarna att de inte vill behålla mig utan att jag kan åka hem på kvällen (eller att jag mirakulöst tillfrisknar när maken väl är här så att vi slipper åka in överhuvudtaget).

Vad jag vill säga är att det är nog säkrast att jag tar tillbaka förslaget om lunch. Hm, ni kan ju luncha och så kommer jag med om jag kan.

*kommentarer till det sistnämnda undanbedes, jag är ju envis *

• Frejis

Frullan - gillar det här att du inte har tänkt dig att föda barn. Vad sade stackars BM?
    Tycker förresten att det är dags för MVC att se till att få fram en psykologtid för dig.

Liten - vad bra! Jag håller som sagt tummarna att du får tjänsten

• fru AM

Men nej Frejis - dumma myom! Hoppas det lugnar ner sig! Kram!

• Lapinette

Frejis - skit med myomet. Hoppas det går bra på DS.

• Piggelin1

Frejis - vad fasen - kan inte det där jädra myomet hålla sig på mattan

Järnkaminen & Djurgården - kan ngn upplysa en oupplyst från "Framsidan" vad detta är?!
    Välkommen hit i alla fall!

Tinga förresten - log när jag läste ordet "guttaperka" - det var läääänge sen jag hörde det! Kul ord!

• Piggelin1

Hur har det gått med lgh-försäljningen?! Tinga alltså!

• fru AM
    Piggelin1 skrev 2009-06-02 12:35:49 följande:
    Frejis - vad fasen - kan inte det där jädra myomet hålla sig på mattan Järnkaminen & Djurgården - kan ngn upplysa en oupplyst från "Framsidan" vad detta är?!Välkommen hit i alla fall!Tinga förresten - log när jag läste ordet "guttaperka" - det var läääänge sen jag hörde det! Kul ord!
    Djurgården är dels en del av staden (där bl a Skansen o Gröna Lund ligger) samt ett fotbollslag. Heja Djurgåden! (i båda bemärkelserna)
  • passionsblomman

Och Järnkaminen är väl namnet på deras hejarklack va?

fru AM skrev 2009-06-02 12:43:25 följande:

Djurgården är dels en del av staden (där bl a Skansen o Gröna Lund ligger) samt ett fotbollslag. Heja Djurgåden! (i båda bemärkelserna)
Svar på tråden Livets stora och små frågor