• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

fruLlan - Jo, jag vet att du har kommit på en massa positiva saker som du känner att man får med en dotter men inte med en son, om det är det du menar.

... Och nu har jag skrivit och suddat, skrivit och suddat, alldeles för många gånger, får inte ur mig något mer vettigt.
    Är hur som helst jätteledsen för att du mår så dåligt.

Nenne - Tänker på dig!!!

• nennesjuttioåtta

här händer det inte så mycket, eftersom jag inte vågar resa mig från stolen ch gå på toa.

Frullan, vill du byta?

• _koko_

AM - Färgskiftningar har jag också, trist att aldrig få bli bra på bild utan en massa foundation (så är det för mig iaf). Men men, jag är glad att det är något som går att täcka över.

BS - Förresten, hade ni strömavbrott häromkvällen? Vi hade det, trots att vi inte är kund till något av de drabbade elbolagen. Skönt att det inte varade så länge bara, så kyl- och frysvaror klarade sig (tänker på akalla för några år sedan när de var utan ström i flera dagar)!

• fru AM

Fy sjutton Nenne vad jobbigt! (minns hur det var efter fostervattenprovet då jag läckte ...)

Faaanfaaanfaaan - varför ska det vara så här? Det skulle ju bli ett rosaluddigt plus med fanfar. Vilket det fortfarande kan bli förstås men jag hade önskat dig att slippa den här stressen innan!

Nenne kan du inte komma till Stockholm så jag får krama dig och mata dig med Grape Jelly?

• fru AM
    _koko_ skrev 2009-06-02 14:50:59 följande:
    AM - Färgskiftningar har jag också, trist att aldrig få bli bra på bild utan en massa foundation (så är det för mig iaf). Men men, jag är glad att det är något som går att täcka över.
    Måste återgälda din tidigare komplimang ... Du ser ju verkligen ut att ha perfekt hy! Om det är någon som måste outa sitt foundationmärke så är det du!

Nenne: ursäkta ytligheterna - men vi tänker på dig konstant!!!!
  • _koko_

Jaaaaa, nenne, kan du inte komma hit så vi får kramas lite? Tycker inte heller att det är rättvist att du ska behöva våndas såhär.

• _koko_

AM - Oj, det var lite oväntat faktiskt (för jag tycker inte det själv), tack! Måste nästan säga som lappis att det blivit bättre sen jag började göra regelbundna ansiktsbehandlingar. Foundation har jag (faktiskt idag) köpt nytt märke, har tidigare använt och varit väldigt nöjd med Helena Rubinsteins Color Clone. Nu har min hudterapeut (ansiktstjej ) sålt in Decleor som jag tycker ger samma resultat (jag fick några provförpackningar innan), men som dessutom ska vara läkande och lugnande enligt henne.
    Fan tro't, men den som lever får se.

• nennesjuttioåtta

det är mest synd om mannen, tycker jag...

Prata ni om allt möjligt, det lättar upp i vardagen!!

• nennesjuttioåtta

Jag ska till Stockholm på lördag! Eller rättare sagt Solna och leka huligan, smeta blod på lyktstolparna och vråla okvädesord på danska.

• nennesjuttioåtta

Typ Undskuld, vill du runke min taske?

Svar på tråden Livets stora och små frågor