• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Min kompis som gjorde snitt smsade nyss och de hade fått en fantastisk liten son! Ingen är gladare än vi andra i mammagruppen (ja, möjligen föräldrarna till barnet då!): nu är det tre små killar födda med fem veckors mellanrum som kommer stoja runt inom något år. (Och storasyskonen är födda inom ett spann på tre dagar så de lekar också bra tillsammans!)

• _koko_

passionsblomman - Smaklig måltid!

Ore - Kanske katalys (lättare att rengöra, motverkar matos)? Eller något annat, nu när jag googlade lite insåg jag att det hänt en del på ugnsfronten.

lappis - Trevlig kväll!

telis - Håller med, till nästa torsdag är det idag en hel evighet!

• _koko_

Ore igen - Ångugn var också nytt för mig, men de var inte billiga du! Men å andra sidan kan man ju köpa en aga för 100 lök också.

• _koko_

Ååååh, förlåt!! Jag lovar att sluta prata ugn bara ni kommer tillbaka!!!

Page, förresten, har slarvat bort burkarna! Skickar ett cerat så länge, det ska vara samma innehåll, så det borde fungera lika bra.

• nennesjuttioåtta

Koko

jag är ledsen men det är genetiskt... *blinkar hysteriskt* Men straffet för att få så långa ögonfransar är att de är kritvita så utan mascara ser jag ut som en gris. Pawh riktitt!

Telis
    Wooah! Ok, det låter ju bra men... *gnager på naglarna*

AM
    Kom ihåg att du skrev tidigare, fast vi har inte sexat på flera veckor (eller jo, men inte där och jag får inte ens komma för maken), önskar att det var därför...

• nennesjuttioåtta

ugn? Snacka om att jag inte har koll. Det enda vi pratat om hemma är en *hjärnsläpp* som inte blir het på plattorna för Nancy hoppar upp där hela tiden trots att vi försöker lära henne att inte vara på bänk och bord.

INDUKTIONSHÄLL!!

• nennesjuttioåtta

nu ska jag hem och ligga sked med maken och dö en smula ifall att det här blir värre.

• nennesjuttioåtta

ha en skön kväll, flickor och tack för att ni finns!

• _koko_

nenne - Fniss, som en gris, jo jag tackar!

När vi åkte in till gynakuten i vecka-vad-var-det-nu för att jag fick så ont i magen hade det hettat till lite strax innan. Vågade jag erkänna det när läkaren frågade om jag hade gjort något speciellt? Såklart inte... Det SKA ju inte kunna påverka, men jag kan ändå tycka att det är ok att maken din är så försiktig med dig.

Svar på tråden Livets stora och små frågor