• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Om Telis googlat fram bättre statistik än AM så tror jag på den

Fast du är fortfarande google-drottning AM!!!

Kommer litet mer trivialiteter från mig. Beställde en jeanskjol och ett par byxor, båda var av märket mamalicious, som dök upp i brevlådan igår. Trevligt, men jag tyckte de var litet stora trots att jag köpt min normala storlek. Tror ni jag kan vänta mig att magen, och litet övriga jag kommer ikapp, plus att tvättmaskinen kanske gör litet också. Eller ska jag byta till mindre storlekar?

• _koko_

passionsblomman - Tänkte precis samma sak...

Ore - Det är så olika. Jag har inte blivit bredare under mina graviditeter, bara fått mage, och då växer man inte i kläderna tyvärr. Och tvättmsakinen tycker jag ofta bara gör att kläderna känns trängre när de är nytvättade, sen töjer man ut dem igen... Men som sagt, det är så individuellt...

• Telis

Nej, nu får ni sluta prata om fotboll. Guuud, vad det är tråååååååååkigzzzzzzzz......zzzzzzzz.......

• passionsblomman

*skäms*

Jag ska BARA säga det hemma i smyg i garderoben fortsättningsvis...

_koko_ skrev 2009-06-02 15:27:23 följande:
    passionsblomman - Tänkte precis samma sak... Ore - Det är så olika. Jag har inte blivit bredare under mina graviditeter, bara fått mage, och då växer man inte i kläderna tyvärr. Och tvättmsakinen tycker jag ofta bara gör att kläderna känns trängre när de är nytvättade, sen töjer man ut dem igen... Men som sagt, det är så individuellt...
  • Ore

Oj, redan uttråkad av fotboll, Telis??? Nåja, jag är ingen stor fantast heller. Även om jag gärna ser slutspelsmatcher, fast helst då i goda vänners lag. Vet inte om jag skulle anstränga mig så jättemycket för att se en match om det inte var en social grej kring det... Jo, kanske förresten. Måste ju bekämpa den typiska tjejimage som gubbarna gärna stämplar mig med, och överraska dem litet ibland...

• Ore

koko: Tack! Som jag misstänkte alltså, fullt möjligt att bara få mage. Eftersom min kiropraktor lovat mig att hans dunderpulver (basmineral) ska hålla de värsta vattenansamlingarna borta, och jag endast högst motvilligt lär avstå från att motionera på ett eller annat sätt, så tror jag inte jag kommer gå upp så mycket på kroppen, utan mest bara få mage...

Får hem och prova kläderna en gång till innan jag bestämmer mig... Och kanske höra vad några andra säger...

• fru AM

Jag tror inte Nenne ska titta på fotboll - jag tror att det är ett årsmöte för danska vampyrer som hon ska krasha in på (skrev hon inte att hon skulle kleta blod på lyktstolpar)

Passionsblomman: göra rent ugnen: tanterna på tv-programmet "rent hus" förordar att spreja såpvatten i ugnen, värma till 100 grader, låta svalna. Sedan ska det gå som en dans att städa ugnen. Utan att behöva blanda in olika oskyldiga "folkgrupper" ...

Ore: jag har blivit bredare om ändan under mina graviditeter samt även samlat på mig lite love-handles - men känns kläderna MYCKET för stora skulle jag nog byta ändå. Framförallt kjolen.

• fru AM

Jag erkänner mig petad som googledrottning (tillfälligt): vill hellre tro på Telis framvaskade 40%!

Svar på tråden Livets stora och små frågor