• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM
    viktualia skrev 2009-05-31 12:24:56 följande:
    Kängu - vi har också flera ställen i trädgården som går att sitta på... plus en just nu helt outnyttjad balkong... hm.. undrar vad man ska ha den till *kliar mig i skallen*
    Kanske som "utomhusbarnhage" när baby Vickan kommit såsmåningom? Eller att vädra kläder på. Håller med om att villa med balkong inte är en självklart logisk kombination

Vi har tyvärr bara en "piskbalkong" mot en tråkig gård (aldrig sol) och en vinkbalkong ut mot parken (så smal att man bara kan stå och typ vinka där - därav namnet)

Önskar mig en mer sitta-och-jäsa-balkong utanför köket ... Vå se vad vi kan ordna.
  • nennesjuttioåtta

välkommen passsionsblomma!
    och Pfanzenpaust(?) är välkommen du med, men antar att du dyker upp igen när det är dags..?

hellå i värmen!! Idag är det skönt att ha en tomt med mycket träd - SKUGGA!! Wohooo!

Snaily
    missade dig ju precis!!!! Tråkigt med arbetslöshet, been there done that... Hoppas att han hittar något snart, eller att han hittas av någon som vill anställa honom, snarare. Förstår att ni vill bo kvar!! Förresten, dags för utredning i veckan, va?!?! Hurra!!!

Vickan
    jahaaaa, men herregud det är det sämsta på deras meny, fatta vilken upplevelse ni missade!

mina symptom so far. Illamående, täppt i näsan, mensvärk, stora bröst, vårtgårdar som pannkakor ...
    nej, nu skojar jag faktiskt. Jag känner nästan tamejfan ingenting. Vilket kan betyda vad som helst. Avvaktar en vecka till innan ni (och vi) får svar.

Vi har en surkart här idag. Nancy har varit så grymt väldresserad när vi haft henne ute, hon har knappt gått av tomten (bara någon utflykt till ena grannen men kom snart tillbaka). Igår när vi tvättade fönstren kom dock hornen och med två språng flög hon ut genom fönstret och sen var det som att se en gepard på savannen försvinna bort i fjärran. Ffreedom at last!! Kattjävel. löööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö *sorry, avbruten mitt i det spännande* Nenne efter i träskor (är man på landet så är man) men bara ben och brännässlor är en dålig kombi. Dock fick vi fatt på henne inne hos andra grannen efter att P rasslat med ett löv. HA! Lättlurad är hon också! Men sen nä vikom in så gömde hon sig i sitt gamla säkerhetsställe i terrariet tv-bänken och sen sov hon i vardagsrummet hela natten tills mannen hämtade henne i morse. Idag har hon snällt satt på sig selen och sen suttit på trappen och trökat tills hon vänt sig om för att gå in. Stackarn. Men jag skulle aldrig förlåta mig sälv om hon försvann och blev påkörd eftersom vi lovat uppfödaren att inte ha henne lös än.
    Men nu sitte rhon här och kelar så kanske är åtminstone jag förlåten.

• nennesjuttioåtta

AM
    Du måste ha ett grymt bra Onda Ögat. Jag brukar tycka att jag gör mitt bästa men mannen undviker att titta på mig...önskar att han var mer som Frodo och blev svag i kroppen när jag kollade och lydde min insta vink.

• nennesjuttioåtta

oh hon vill kela! LYCKA!!!

• Frejis

Vilket underbart väder vi har idag! Härligt med sommarvärme

Vi har en rätt så stor balkong mot innergården, med sol fram till tolv eller ett på eftermiddagen. Har upptäckt att det är precis lagom för oss för att nu skulle jag inte vilja ha kvällssol där. Men så skönt att grilla på balkongen, äta frukost och middag där, lyssna på kvittrande fåglar samtidigt som man bor i stan och så har jag mycket blommor där

Ore, jag blev inspirerad av färsk potatis igår så det ska vi ha till middag ikväll och en enkel dessert med hallon och vaniljvisp Undrar när de små svindyra askarna med hallon och blåbär blir billigare, har hittils skyllt på att jag måste ha sådan lyx som gravid

Vickan - hoppas att maken inte klagar för mycket. Jag har också sådana dagar ibland då jag helt enkelt säger att nu orkar jag inte prata så du får vara tyst. Fast min make blir nog rätt glad för att han då ostört får ägna sig åt sin Playstation 3. En bra investering i sådana fall

Nenne - vilken buskatt ni har! Du får skicka fler roliga bilder på henne till Telis, tyckte att hon var så häftig.
    Det är bra att du inte känner någonting... jag har intagit en position då jag tycker att inga symptom är symptom på någonting gott

• fru AM
    viktualia skrev 2009-05-31 12:24:56 följande:
    Kängu - vi har också flera ställen i trädgården som går att sitta på... plus en just nu helt outnyttjad balkong... hm.. undrar vad man ska ha den till *kliar mig i skallen*
    Kanske som "utomhusbarnhage" när baby Vickan kommit såsmåningom? Eller att vädra kläder på. Håller med om att villa med balkong inte är en självklart logisk kombination

Vi har tyvärr bara en "piskbalkong" mot en tråkig gård (aldrig sol) och en vinkbalkong ut mot parken (så smal att man bara kan stå och typ vinka där - därav namnet)

Önskar mig en mer sitta-och-jäsa-balkong utanför köket ... Vå se vad vi kan ordna.
  • viktualia

BT svajjar som bara den.. tröttsamt...

AM - du råkade ju få ur dig samma inlägg med en halvtimma emellan....

Ego - jag har suttit på en filt i äppelträdets skugga och hoppas att jag är lite trevligare nu...

• Lapinette

nenne - men det är ju superbra symptom, att inte ha några alls för normalt brukar du känna en massa och då har det ju inte varit något!!! Fortsätter att hålla tummarna.

Alla verkar ha varit ute och njutit av vädret och vi likaså som drog i förmiddags med bakfull make ut till landet. Ja, vår väninna från Cannes kom till oss igår kväll och sen satt de (jag drack te och vatten) och delade på 2 flaskor vin till 02.00 då hon behagade gå. Jag satt och gäspade från midnatt och kände mig bara mer och mer asocial. Hjälp behöver jag verkligen sprit för att vara trevlig?

I alla fall, idag köpte jag en stor blomma och åkte ut till landet för att gratta min mamma på morsdag. Har suttit och degat i solen hela dagen alt. badat i deras badtunna. Är nu i en slags koma och tycker att det var a BIG MISTAKE att ta bort Pingsthelgen. Vem kom på den dumma idén?

• snaily

Egoinlägg...

Är så LEEESSSSS!!!! 7 eller 8 dagar sen ÄL (OM jag hade någon) och första bloddropparna uppenbarar sig redan...
    Brukar vara i spottingsform i 2,5-3 dagar vilket innebär att det kommer blöda som värst när vi ska på läkarbesök på torsdag...

Perfekt ursäkt för att strunta i springturen jag tänkte ta och stanna hemma och goffa äppelpaj istället.

Svar på tråden Livets stora och små frågor