• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Tinga: vilket hästjobb du (ni) gör & har med killarna. Vilka matningsprocedurer! Livia var extremt stökig första sommaren minns jag (när hon var 7-9 månader ungefär). Man fick hålla på som en varitéartist för att hon skulle bli distraherad och låta sig matas. Maken sa häromdagen att han verkligen hoppades att Hektor skulle vara annorlunda - eftersom han inte var säker på att orka gå igenom samma kaosmåltider igen ...

• Ore

Tinga: 40 min, för ett barn... Förstår att ni har det jobbigt! Jag hoppas verkligen att det vänder till det bättre snart, både med Piff och Puff. Det har ni förtjänat många gånger om!

AM: Härligt att guldklimpen växer ordentligt. Bråck låter otäckt, hoppas du får operation om det är bråck. Är det inte sånt som kan bli värre allt eftersom, då vore det väl bättre att operera innan det blir illa...?

Angående självmordet på jobbet så har det inte varit några särskilda procedurer, men det finns hjälp att få... Vi "kontorspersonal" förväntas säga ifrån utan för mycket frågor, och vända oss till närmaste chefen i så fall.

Har heller inte hunnit berätta om morgonens missöde, som egentligen började i fredags. Jag glömde min mobil på jobbet (den privata). Och likaså glömde jag nyckeln till kontoret, i fickan på jobbjackan. Och eftersom det var helg så var det ingen som jobbade, annars hade jag bara ringt förman (de jobbar ju dygnet runt, någon av dem). Så det var bara att inse att jag var mobillös. För att maken skulle få tag på mig, och ifall något akut skulle hända, så fick jag låna makens jobbmobil. Den lades i väskan, och inte förrän maken ringer på den när jag är på jobbet, så inser jag att "oj då, hans mobil..." Han var lagom munter när han stresa för att hinna hämta sin telefon... Oups...! Tror ni han köper förklaringen "glömsk pga hormoner"? Antagligen inte, eftersom jag kunde gjort samma sak ändå...

För att fortsätta på mitt långa egospår, så har mitt jobbego fått en välbehövlig kick. Min beskrivning, som jag fick iväg i tid, skickades av mottagaren vidare till en massa andra folk, som ett skolexempel på en tydlig och bra beskrivning. DET behövde jag verkligen!!!

• Järnkaminen

Hej på er i livets stora och små frågor tråden. Jag har nu under flera veckors tid läst och begrundat er tråd och nu tänkte jag försöka smyga mig in........

Lite bakgrund eftersom n i andra verkar känna varandra väl:
    Jag och m2b gifter oss 4 juli i år och har sedan årsskiftet försökt skaffa en liten bebis.......bebisverstan går inget vidare, men planerna inför bröllopet flyter på ganska bra.

Har en liten fråga till er. Pergotime, hjälper det till att sätta igång ÄL eller det förbättra äggens kvalité. Förra månaden testade jag med Älstickor och hade då ÄL. Ska kolla denna månaden också tänkte jag.

• fru AM

Hej Järnkaminen! Och välkommen till tråden! Jag kan tyvärr inte svara på din fråga om pergotime men det dyker säkert upp någon gammal räv snart som svarar!

Hej så länge

• Telis

AM, vad är det för en liten demonstration du har utanför huset?

• Telis

Järnkaminen, Pergo är till för att sätta igång ÄL. Fast jag vet att det finns dom som har fått det trots att dom har en egen ÄL redan innan.

• fru AM
    Telis skrev 2009-06-01 13:33:40 följande:
    AM, vad är det för en liten demonstration du har utanför huset?
    Ända tills jag såg skyltarna trodde jag att det var en folksamling som ville se Hektor - så jag var på vippen att gå ut på balkongen o vinka o visa upp honom. Men sen insåg jag att de nog demonstrerar mot "landet med turistbyrån" i huset ...
  • Telis

Hihi, jaa, det såg verkligen ut som dom stod där och bara väntade på att ni skulle komma ut på balkongen och visa upp underverket.

• Ore

Men de skulle nog bli mycket gladare av att få se en sån gullunge som Hektor... (Vem skulle inte det?)

Hej Järnkaminen! Tror inte att Pergo har någon som helst effekt på äggens kvalitet... Men det kan boosta ÄL om den inte funkar ordentligt, och stabilisera en väldigt ojämn cykel (vilket det ofta blir när ÄL inte funkar ordentligt...)

• Lapinette

AM - gå ut och vinka ändå !

Järnkaminen - välkommen! Är inte heller någon större hjälp gällande pergo. Har regelbunden ÄL så jag har aldrig fått rekommendation att ta det.

Svar på tråden Livets stora och små frågor