• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Liten med Mindre

Häpp - nu har jag minglat och pratat med nya platschefen, samt uttryckt min önskan att få komma ifråga för den tomma tjänsten. Puff!

AM - Mindre sysselsatte sig själv rätt bra i bilen, kramade på några av gosedjuren, bläddrade i sin bok med djur o bokstäver, gnagde på sitt resårarmband med pärlor som farmor hittade. Mamma fick förstås hjälpa till med lite underhållning när gosedjuren klättrade omkring, sånger etc. Sen stannade vi på en lekplats längs vägen i kanske 15 min, efter det blev det plockmat i bilen sista timmen=middagsdags.

Vi är grymt imponerade, hon var inte alls lika lättroad i fredags när hon ändå sov 45 min av vägen.

• snaily

Liten - bra jobbat!

Muggles, Grythyttan lät ju supermysigt, också sugen på att åka dit! Har en gammal lärare som är professor på restauranghögskolan där, lite kul.

AM; trist om det är bråck! Synd att du inte är ett djur, då hade du nog blivit tillfixad gratis eller iaf billigt oavsett om det var ett "farligt" bråck eller ej

Telis, vilka härliga symptom! Kanske inte så praktiska... men det är ju bra med symptom!

Ore, obehagligt med självmord... I närheten av där jag bor har det varit nästan en självmordsvåg bland ungdomar, flera stycken de senaste åren, usch!

Tinga, vad bra att mitt tips kom till användning, hoppas tröjorna är fina!

EA; hur går det, är du under deppmanteln? Vill du ha sällskap där?

Spottar lite mindre idag än igår kväll, tror det är för att tanten tänker spara allt krut tills på torsdag då hon ska explodera i doktorns ansikte...

Har läst slarvigt så sorry om jag glömt kommentera nåt viktigt.

Jobbig jobbmåndag idag... imorgon blir det trevligare, då ska jag till filialen där man fikar hembakt fikabröd 18 gånger om dagen Dock inget internet, nackdel.

• Fru E

I'm here har läst allt ni skrivit men inte riktigt haft "ork" till att skriva själv..

Tror inte att jag egentligen är under deppmanteln utan är bara trött på min kropp att den aldrig kan ha en "normal" cykel.....bara denna våren har nästan 3 månader bara "försvunnit" eftersom tanten inte kommit förrän över 40 dagar, dvs ÄL har troligen strulat. Är nog lite skrämd av tanken på att vi måste ta nästa steg i barnverkstan för att lyckas

Snaily-jag tar mer än gärna din tant

• Fru E

glömde ju nämna "viktiga detaljer" såsom att brösten för skitont och spottingsarna är tillbaka

• nennesjuttioåtta

8JAHA 5JAG Skrev ett jättelångt inlägg som Nanycy tryckte bort. Och nu satte hon sig på musen med sin prickiga röv. Men hon är för söt att bli sur på. Alla ni som känner för en kommentar, jag orkar inte skriva om men jag tänker på er i både med och motgång!

Ego
    Här är det inte progesteronvitt, om än inte särsklit rött eller brunt heller. Men det kommer väl. Vi fick inga till frysen heller. Men den rara sköterskan som ringde idag sa att vi ju hade fått tillbaka ett riktigt toppägg och att de+t var bra att jag ännu inte had +6666666666börjat blöda. ------------------------------------------------------------------------------------------så att
    3deeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee--------------------------

• nennesjuttioåtta

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++ hä n t m två hänch y t. g å åtmm n!

• viktualia

Mugglan - skoj att ni hade det bra i Grythyttan... synd att ni inte vinkade förbi här.. fniss...

Ego - i samma sekund som maken berättade att han ev kommer att omfattas av ett varsel, så började jag drömma om att lämna hålan... ambivalens är mitt namn!

• Fru E

Nenne-är det Nancy som skriver eller???
    Men visst är det snart den stora dagen då ni "får" testa enligt läkaren??

• nennesjuttioåtta

okej, jag försöker igen. Det är svårt att skriva med två händer och fyra tassar på tangentbordet samtidigt.

var var jag?

jo, hon sa - vänligt nog och inte ALLS hoppingivande -- att det verkade väldigt bra och att jag förmodligen redan var gravid. JAHA?!?! Men tänk om jag inte är det?!?!? AAAh vad långt det är till marken!!

nu är quinoan klar, måste rusa!

• Telis

Nenne, NEJ, jag FÖRBJUDER alla andra färger än progesteronvitt. Basta!

Svar på tråden Livets stora och små frågor