• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • passionsblomman
    Frejis skrev 2009-05-31 21:02:37 följande:
    Intressant att Onda Ögat taktiken inte fungerade, det bekräftar ju bara något som min make sade till mig redan från början, nämligen att han inte är tankeläsare Man blir ändå förvånad hur olika män och kvinnor är, just i sådana små (och även större) situationer.
    Olika är man ja...

fast i vårt förhållande är det jag som gastar åt sambon: "Jag sitter väl för FAN inte inne i ditt huvud! och det ska du vara glad för, för om jag gjorde det skulle jag passa på att möblera om bland ett och annat av det du har därinne!"

Och HAN sa "Du ska inte bry dig om vad jag säger-du ska förstå vad jag menar!" för några år sedan.

Som tur är kan vi ganska ofta börja garva mitt i gastandet, för det är så dumt...
  • passionsblomman

Har ni inte?

Jag har så mycket temperament att jag nog gastar lite nu och då här i livet...fast oftast är jag mer engagerad eller upprörd än arg.
    viktualia skrev 2009-05-31 21:12:07 följande:
    ...och vi har fortfarande aldrig gastat åt varandra... efter 8,5 år...
  • viktualia

Nopp... jag har också temperement.. men bråkar inte på maken utan på övriga världen.. *fniss*

• Telis

Vi gastar inte heller här hemma. Vilket jag tycker är synd. Jag tror att det är bara bra att göra det ibland (så länge man inte är elaka, skriker könsord åt varandra eller har små barn som far illa av det).

• passionsblomman

Har du aldrig blivit arg på honom en enda gång? eller så ledsen att det lett till långa smärtsamma samtal-där ni inte genast är jätteöverens?

• Tinga

Snaily - supertack för tipset; har redan gjort min beställning.

AM - jag hade hittat tröjorna på HM, men den ljusblå fanns naturligtvis inte i den storlek jag behövde. (Enda storleken som saknades.)

Vad läskigt med bråck! Men sjukvårdsupplysningen måste ju kunna guida dig rätt.

Nenne - här snackar vi coola grunge-killar; varken skotskt bröllop eller golf!

Vickan - ska kolla in dina länkar när det är dags för shopping nästa gång.

Frejis - glömde kommentera det innan, men fy bubblan för smärtan det där envisa myomet utsätter dig för. Hoppas verkligen att det sitter på en mindre dålig plats nu, efter din flyttmanöver.

• viktualia
    passionsblomman skrev 2009-05-31 21:19:42 följande:
    Har du aldrig blivit arg på honom en enda gång? eller så ledsen att det lett till långa smärtsamma samtal-där ni inte genast är jätteöverens?
    jooo det har absolut hänt.. men då har vi satt oss ner och pratat igenom det hela... senast var för några veckor sedan när jag kom hem från jobbet och var knäckt pga en dum gubbes taskiga kommentarer. Maken försökte nästan gasta åt mig innan han insåg att den enda vägen till att få ordning på mig (få mig att börja städa) var att sätta sig på ena sidan om köksbordet och lyssna på en svada av osammanhängande gnöl från min sida. Han har lärt sig att jag måste få ur mig sånt innan jag kan kliva vidare.
  • passionsblomman

Om inte jag hojtade ibland skulle det vara rätt tyst, för min sambo kan TJURA i veckor om så är. Grinig och långsint som en gammal trollgubbe

Så, då får jag dra ur karln vad det är fråga om.

Vad gäller bråk och barn så är det ju HEMSKT för barn när vuxna bråkar, men isande tysnd, det är rena terrorn och jag tror de kan lära sig en del om livet även av att man kan bråka utan att det innebär att man ska separera och att de får se att man blir sams och att vuxna också får lov att säga förlåt ibland.

• muggles

passionsblomman skrev 2009-05-31 21:32:22 följande:

Vad gäller bråk och barn så är det ju HEMSKT för barn när vuxna bråkar, men isande tysnd, det är rena terrorn och jag tror de kan lära sig en del om livet även av att man kan bråka utan att det innebär att man ska separera och att de får se att man blir sams och att vuxna också får lov att säga förlåt ibland.
    Håller helt med dig!!

Hur är det med tjejerna i tråden?! Har ni haft en bra helg i solen???
Svar på tråden Livets stora och små frågor