• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-30 09:58:30 följande:
    VickanSlappa du! Det är du värd!!Förresten, vad åt ni??? Har inte varit där i år så det skulle vara intressant att se vad de fått för nytt på menyn (vi avverkade hela förra äret. )
    Vi åt carbonara allihop - vansinnigt gott!
  • viktualia

Page - åhå.. men blåste du förbi på tåg så kom du ju inte till min håla utan vår pyttiga grannhåla med tågstation!

Snaily - tungt med maken som är utan jobb....

Själv - trodde jag aldrig att vi skulle bli av med makens bror och hans höggravida dam.. men till slut drog de.. USCH vad osocial jag känner mig. Just nu sitter jag med lurar i öronen och lyssnar på jazz på Spotify. Maken ser på robinsonfinalen och jag vill knappt umgås med honom... dvs.. jag orkar inte med sociala kontakter alls... ska vara ensam imorgon =himmelrike! Hoppas bli trevlig igen sen!

• BrudSommar2006

Passionsblomman, så ni tänker inte göra ivf privat om det inte skulle lyckas för er annars?

• passionsblomman

I nuläget har jag inte den tanken, för det känns som att jag inte ens vant mig vid det här-allt drog igån så snabbt från att jag gått här år ut och in och försökt "ta det som det kommer" och så POFF bara kastas man in i en helt annan värld.
    Detta med IVF känns som en ännu större apparat och kanske kommer ja vilja det framöver, men just nu tror jag inte det.

BrudSommar2006 skrev 2009-05-30 20:39:05 följande:
    Passionsblomman, så ni tänker inte göra ivf privat om det inte skulle lyckas för er annars?
  • Telis

Passionsblomman, nä, det är ju en eländigt jobbig och dyr behandling så det är inget man ger sig in på lättvindigt. Hoppas att ni inte ska behöva fundera på det heller.

Åh, Ore, färskpotatis och jordgubbar. Guuuud så gott! Det måste jag nog ha idag.

Vad gör ni andra en sån här solig och fin söndag? Jag ska nog ta min filt, min bok och något kallt och dricka och släpa mig ut i parken.

• passionsblomman

Hm, jag har blivit ledig.

Skulle träffa en blivande brud och prata bukett och så.

men bruden är bakfull som en gammal bäver för de kidnappade henne igår..

Och jag hade fixat så sonen skulle leka med en kompis-vilket han ju givetvis får hursomhelst, så NU blir det jjag själv solo allena hela dan!

Måste man tvätta och vara nyttig då eller kan man lägga sig med sin bok på filten i trädgården kanske?

• Ore

Låter som en trevlig plan för dagen, Telis!

Själv har jag hela dagen fullspikad, så inget läsande för mig... Morsdagsmiddag hos mamma, årsmöte med "vatten och avlopps-föreningen" (tänkte vi kunde träffa litet blivande grannar...) och sedan raskt vidare till att träffa ett möhippegäng för sista finslipning av planerna inför nästa helg.

• kängu

Underbart väder!

Vi åt både färskpotatis och jordgubbar igår.... så GOTT!!!

Ska snart iväg på kalas, ska bli trevligt! Tyvärr hos en person som bor i lägenhet, så det blir ingen ute-vistelse...

Telis, ja det är lyxigt! Vi har en "altan" som är lite större och sen en liten uteplats vid vår ingång med en rabatt och så. Måste bara skaffa lite möbler till den lilla uteplatsen, den har sol fram till 12 och från 12 fram tills solen går ner har den andra uteplatsen sol

Ha en härlig dag alla!

• viktualia

Kängu - vi har också flera ställen i trädgården som går att sitta på... plus en just nu helt outnyttjad balkong... hm.. undrar vad man ska ha den till *kliar mig i skallen*

Själv ägnar jag mig åt att vara så ascocial som möjligt idag... inser att jag är rätt sliten mentalt.. hm... inte bra... stackars maken har inte nån trevlig fru för tillfället... hoppas att jag repar mig..

Svar på tråden Livets stora och små frågor