• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Panzerfaust

Lol nja om ett år eller så kanske...

• Telis

Frejis, åh vad jag tycker synd om dig som har så himla ont. Jag önskar att jag kunde göra nåt.

BS, du kanske inte är så förtjust i mögelostar? Jag älskar såna. Gärna såna som luktar strumpa och som man måste förvara i dubbla plastpåsar för att dom inte ska stinka ner hela kylskåpet.

Passionsblomman, jag håller tummarna för att nästa gång är Gången När Det Funkar. Har ni funderat på IVF och sånt om det inte funkar med inseminarium?

• Telis

BS, det kanske blir en kille den här gången då om du inte har samma cravings?

Jag önskar så att jag fick lite cravings snart, det verkar så mysigt.

• Telis

Ja, om det inte är på betong förstås.

• Lapinette

Välkommen passionsblomman om du vill nojja av dig lite!

• passionsblomman

Tack hörni!

Nä, inga IVF, det görs på den här kliniken endast för de som inte har ngt barn alls, och det har jag verkligen all förståelse för. Vi har ju en iallafall, och jag visste faktiskt inte förrän nu i vinter att man kan få ngn hjälp då. Men nu vet jag.

"Sekundär barnlöshet"

Man lär sig en väldans massa nya ord när man ger sig in i sådant här...

• snaily

Telis, hoppas du får cravings på nånting gott och inte alltför konstigt! En kompis till mig var "fusknolla" en gång under studietiden och spelade gravid med cravings på saltgurka med jordnötssmör, hon hade alltid en stor burk av vardera med sig i väskan, och var förstås tvungen att sitta och äta det med glupande aptit också!

BS; vi är tjuriga och vill inte flytta, vill inte vill inte vill inte!! Arbetsmarknaden är ju inte precis på topp någon annanstans heller, för maken alltså. Men blir det långdraget så får vi absolut fundera på det. Jag är trött på att flytta; har flyttat alldeles för ofta, 7 gånger de senaste 10 åren.

Passionsblomman; hoppas det funkar den här gången!

Nu ska vi grilla (kyckling som jag marinerat i en skum hemmapåhittad marinad) och dricka en massa skumpa i solen!

• Lapinette

Mer skumpa åt folket!!!

Min make har envisats med att lägga ett fint årgångsvin på kylning ... kanske gör han det då han vet att jag bara tänker ta max 1 glas... för det innebär ju desto mer till honom. Smart kille . Har köpt seabass som vi ska grilla i ugnen och innan blir det lite skagenröra och annat småplock.

Passionsblomman - frustrerande att det inte funkar nu när det har gjort det tidigare. I den här karusellen finns det verkligen ingen logik.

• passionsblomman

Nä verkligen ingen logik.

Och dåligt med rättvisa har jag märkt också...

Vissa får gå igenom helvetet och andra har det bara "hoppsan".

Jag är mycket tacksam att jag har ett barn och fattar ju nu efteråt att han nog är ett mirakel på riktigt!

Men han har sagt att "nu tycker jag det är på tiden att jag blir en storebror, så nu måste du och pappa kramas lite"

• Lapinette

passionsblomman - ja, ni får väl kramas lite oftare, hårdare och bättre så lyckas det säkert . Nej, någon rättvisa är jag benägen att hålla med om att det inte finns. Vi har ju försökt i snart 3 år, gjor 3 IVF'er, ett antal inseminationer och allt ser såååå bra ut MEN jag blir inte gravid.

Svar på tråden Livets stora och små frågor