• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

EA: lycka till med testfest!

BS: Stackars duschen! Klappa om duschkabinen från mig!

Jag är på väg att fira en student i förorten! Livia ska ha barnvakt, Hektor tar vi med. Ni med barn: är jag den enda som sitter och skriver instruktionslistor/barnmanualer till barnvakten på en eller flera A4-sidor ...?

Tjoflöjt på er allihop!!

• Ore

Wiihii, testfest hos EA ikväll Hoppas på två minus där det ena är vridet 90 grader jämfört med det andra, sett från det första minusets centrum... *ingenjörsnörd här*

Jag har bara passat mina syskonbarn, och det har varit helt manualfritt, faktiskt Men jag kan tänka mig att jag själv skulle kunna skriva lååånga uppsatser om vart allt finns, och vad man ska göra om det ena, andra eller tredje inträffar. Men å andra sidan: det finns mobiler Så eg. kanske en lapp med mobilnummer räcker???

• Telis
    Cheerleader 2 Cheerleader 2 Ååååh heja EA!!! Cheerleader 2 Cheerleader 2

Hoppas att det blir både plusfest och champagnefest ikväll!
  • Fru E

Hej hopp!

Så "icke gravid" det bara kan bli men hade inte väntat mig något annat..........då är frågan än var f-n tantj-veln är.....

• MSW

EA: *kram* Så tråkigt, även om du inte hade väntat dig något annat! Väldigt märkligt var tanten har blivit av! Du fundera över helgen om du ska ha is i magen och vänta med att "terrorisera" gyn eller om du ska ta tag i det nu!

• BrudSommar2006

EA, hur var det, hade du en omgång pergo kvar? Förr eller senare måste ju mensen komma och sedan kanske du ska slå till på den i så fall?

• BrudSommar2006

AM, de enda som fått passa Iris hittills är mina föräldrar och de har tillbringat så mycket tid ihop med henne att de vet vad som gäller! Makens mamma har i och för sig haft henne på dagarna när hon var här och bodde hos oss sist men då hade hon också blivit insatt i det mesta. Men som sagt, runt läggdags och över natten är det bara mina föräldrar som haft henne och då har vi ju bott tillsammans med dem mycket på Öland och även i fjällen.

• snaily

EA, surt! Kram!
    Kommer hon snart så kan vi alltid "tanta" tillsammans!

• Telis

Åh nej EA, vad tråkigt! Jag hoppades så för er. Och varför för sjutton gubbar har då inte tanten kommit?! Stora kramar!

• viktualia

EA - fyyy vad trist! och taskigt att inte tantskrället kan hålla sig till en vettig cykel....

Själv är jag mest vresig mot maken för att han inte fattar att jag är TRÖTT... jag som varit bortrest hit och dit den senaste tiden... han tycker att jag ska engagera mig här på hemmafronten nu när jag äntligen är hemma. Jag vill mest SLAPPA... hm.....

Svar på tråden Livets stora och små frågor