• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

Ea: När det har gått rätt många dagar efter bim så tror jag att det går lika bra! Du får hålla dig ett par timmar bara! (och kanske inte dricka FÖR mycket vätska så det blir för utspätt)

• kängu

EA, Testa!!

Nu ska jag bege mig ut i sooolen för att möta syrran vid stationen! Hoppas ni alla får en härlig dag!!

• MSW

EA: Om det inte visar plus och tanten ändå inte behagar titta fram tycker jag nog att det är dags att vara jobbig igen mot gyn!

• Fru E

Kängu-vill med ut i solen *tjurar lite*

MSW-hade ju tänkt vara jobbig efter sommaren mot gyn om inget hänt innan dess......men bröstont brukar tyda på att något är på g iaf

• Telis

AM, jag tror faktiskt inte att jag hade varit där jag är idag utan er, jag hade inte vågat ta steget tror jag. Och igår kväll satt jag och tittade på Barnmorskorna (VARFÖR?!) och OM det här går vägen så kommer jag att behöva ert stöd ännu mer framöver. Panic

• Telis

En flaska champagne i kväll och ett litet test imorgon bitti, EA?

• fru AM

EA: jag ska inte hårdpropagera för ett test för det känner du nog själv när det är dags ... Även om jag tycker att Telis råd var väldigt vettigt: bättre att veta - och ev. bryta ihop och gå vidare. Dessutom smart att testa medan maken fortfarande är hemma (nu vet jag ju inte hur länge han ska vara borta men till USA kvistar man väl inte över helgen misstänker jag). Ska du testa - se till att maken sitter bredvid och kan glädjas med dig eller trösta dig!

Telis:

• MSW
    Telis skrev 2009-05-29 10:45:59 följande:
    AM, jag tror faktiskt inte att jag hade varit där jag är idag utan er, jag hade inte vågat ta steget tror jag. Och igår kväll satt jag och tittade på Barnmorskorna (VARFÖR?!) och OM det här går vägen så kommer jag att behöva ert stöd ännu mer framöver.
    KLart vi är här!

Ea: Då kanske det inte känns som hela världen att inte veta, så tar du kontakt efter sommaren!

*byter samtalsämne*
    Hur har ni gjort/gör med mellanmål till era barn? Har tänkt försöka dra ner på amningen även på dagtid nu (målet är att bara amma morgon och kväll), men jag vet inte vad/hur mycket jag ska försöka få i honom..?
Svar på tråden Livets stora och små frågor