• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Page-mitt "växtus" är en riktig fullösning men kan nog fungera Jag har fått genomskinlig byggplast av grannen som jag ska ta och vira runt varje tomatplanta och knyta ihop med snöre bakom plantan och sen snörpa ihop i toppen så att plantorna inte dränks. Återstår att se hur bra det blir eller om de blåser omkull, skyddar iaf mot allt regn och blir några grader varmare förhoppningsvis.

Vickan-förstår din känsla av att bara "vara". Hade lätt kunnat göra så i helgen men måste vara hurtig och klämkäck på lördag när jag ska "charma" mina gröna paprikors kunder, urk!

• Fru E

Men tjejer idag är det FFFRRRREDAAAGGGGGGG
    *korkar upp champagnen redan nu så det går lättare att jobba*

• Telis

Morrn morrn tjejer!

Om ni är hemskt nyfikna på innehållet i mina trosor så kan jag säga att det är varken lingonrött eller polkagrisskärt utan progesteronvitt. Det är nog min favoritfärg faktiskt!

Vickan, hoppas att det blir ett trevligt besök ändå och att du får vrålslappa hela söndagen istället.

Sweet, hoppas att du mår bättre idag och ha en fantastiskt underbar 10-årsdag med din man!

• Fru E

Telis-ooohh va skönt vitt är bra men efterlyser ändå knappen på magen.....

• Telis

EA, ja den där knappen vore ju oslagbar. Så nu när vi ändå är inne på ämnet , hur går det med din cykel egentligen? Vad är du på för dag? Förlåt, jag vill verkligen inte tjata, jag vet ju hur jobbigt det är när folk håller på men jag är så nyfiken såjag kan inte hålla mig.

• Fru E

Telis-hehe nu ska vi se här *räknar* dag 39 så antingen har tanten hoppat en månad eller så var spottingsen tanten hur som är det irriterande värre men orkar inte ödsla energi på det. Kan ju inte påverka när den kommer ändå.......bröstvårteontet har gått över till hela brösten nu

• Telis

Hm, och du är säker på att du inte är gravid?

• Lapinette

Telis - åhhhh vad härligt!!!

EA - inte funderat på att testa?

Svar på tråden Livets stora och små frågor