• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

Vickan, suck, japp, ibland vill man bara vara ifred. Går det att avboka på ett trevligt sätt?

• viktualia
    Page skrev 2009-05-28 22:08:22 följande:
    Vickan, suck, japp, ibland vill man bara vara ifred. Går det att avboka på ett trevligt sätt?
    nopp men jag pallar det nog...
  • Page

Vad trist Vickan! Man vill ju inte "palla med" ett besök, det ska vara trevligt och efterlängtat.

• Tinga

BS - nu kan du få bli imponerad , för nu sitter jag i soffan med en kanna te och nybakta brownies. Killarna har somnat för längesen och här är lugnt och skönt och stöket är undanröjt efter baket. Kakorna blev inte så dumma, men jag tror att jag skulle haft en lite större form så att de blivit lite tunnare. Nu stod det bara "liten långpanna" i receptet - varför kan de inte skriva ut lämpliga mått?

Snaily - jag fick också mina första gråa hår i 18-årsåldern, men fortfarande, vid 32 års ålder, kommer de bara "ett och ett" (alltså utspritt), så genom att rycka dem kan jag bibehålla min naturliga färg.

• snaily

Tinga, ååååå vad duktig du är! Brownies, och jag som är så chokladsugen! *dreglar ymnigt*
    Om jag skulle rycka mina gråa hår skulle jag se rätt kul ut Eller snarare läskig!

• start september

Och jag har en mängd grå nu - ska ta mig samman och uppsöka frisör. Har aldrig tonat själv så jag vågar inte riktigt ¨så börjarme dyrvarianten.

• Tinga

Snaily - ja, jag fnissade lite för mig själv när jag läste om ditt chokladsug, och tänkte att nu blir mitt inlägg en "vrid-om-kniven-bara"-variant för dig.

• snaily

Tinga
    Tror jag går och sover på saken och hoppas jag vaknar upp imorgon utan chokladsug - för på jobbet står en hel kartong med Gille chokladbollar (morr på den som köpte dem ), som jag egentligen inte vill äta men kanske inte kan stå emot om chokladhjärnan tar över...

• sweetstreet

Ojojoj!! har nu hunnit skumma ikapp. Mitt hjärta stan nade nästan när jag läste Telisens inlägg om blodet!!!!!!
    Men nu käänns det så mycket bättre. Förstår dock om du är orolig vännen. Usch! Med tanke på hur jag kände när jag läste kan jag bara försöka förstå hur DU känner dig... Jag gjorde första VULet i vecka 5 el 6 tror jag. men då såg man inte så mycket. Veckan därpå däremot kunde man se hjärtslag!

Fy vad jag hoppas att du ska få se det snart!!!!!!!

Skickar kramar i mängder!!!!

Sedan GRATTIS Cicci!!!
    Hahaha såååå underbar läsning! Dina förlossningsberättelser är bara så underhållande!

Tycker det var synd att du skulle ha så överjävligt ont, men på det stora hela verkar det varit en drömförlossning!
    Hm, tänkte lite som Koko attt du kasnke var lite sen in till BB???
    En av mina vänner hade supersnabba förlossningar med båda sina barn. Andra gången hann hon också knappt in. Och då åkte hon ändå mycket tidigare andra gångne än första.

jag tror jag kan tänka ungefär hur ont du hyade ändå eftersom min förlossning startade och gick skiiitfort eftersom vattnet gått flera dygn tidigare (på tunnelbanan i Bronx när jag var på väg till jobbet). Man skulle ju göra kejsarsnitt efersom Lilltjejen låg i säte, men det var knappt det hanns med.... och oj vad oooont det gjorde iknnan de lyckades sätta ryggbedövningen inför snittet. Jag trodde ärligt inte de skulle klara det för jag skakade sådant i hela kroppen av frossbrytningar och smärta att jag tänkte att de aldrig skulle lyckas pricka rätt...

Men du vad härligt nu ändå!!
    och nu får ni fundera på tjejnamn då! .-)
    Megakram!!!!!

Tinga,.
    vad underbart med framgången i maten! man får vara glad när sådant händer även om det nu fortfarande är en liten kiille kvar som inte äter så bra. Men att en av två gör det är enormt bra! och som ngn skrev så kanske det kan inverka positivt på den andra matvägraren...?

Själv har jag mått dåligt idag.
    Värk i kroppen och jättetrött. Så jag stannade hemma från jobbet och bara sooooov..
    Så skön!
    Mår bättre nju och ska försöka sova igen nu för nu är det mitt i natten.
    Imorgon firar vi att det är 10 år sedan vi träffades. har bokat bord på en av våra favoritrestauranger här i staden och har även fixat barnvakt!!! Så jag hoppas verkligen att jag itne är sjuk imorgon. Men tror att dagens sovdag kanske ändå lyckades få detta konstiga att vända.
    Å det ska bli sååå underbart att gå ut och äta god mat på superställe!
    OCH att ha barnvakt som vi känner oss fullständigt trygga med. Det är en av lärarna på dagis som extraknäcker som barnvvakt, Hon är dessutom en av vår lilla tjejs favvolärare så det kommer gå bra! Käns så himla bra att det är en person som känner vår dotter och "kan" henne och hennes vanor redan. Sräskilt nu när vår tjej är så himla mammig o pappig (när går dessa faser över egentligen???) då känns det extra bra med en barnvakt vi vet att hon tycker om!

Undrar även hur det gått för Nenne och hennes eskimåer? Blev det några??

Skickar också kramar till Frullan och även till Ore som ju råkat ut för värsta knaschefsattacken!!!!

Och så Page, vill du ha mer Carmes säg bara till så kan jag skicka direkt från källan!!!
    Direktimport...
    tänker på dig och J och hoppas att han mår bättre!

Snaily skönt att du fått rätsida på musklieriet....! Svamp är rätt lättt att få väck bara man inser vad som är fel så man kan få rätt salvor! Jag hade svam en gång efter att jag ätit anitbiotika. Det är tydligen rätt vanligt.

BS det är sådant som gör att jag längtar efter att hon ska börja prata snart! Så underbart när man kan kommunicera med dem. Tycker att Iris verkar vara så himla skön!!
    Fast jag gissar att vår dotter knappast kommer fundera över ifall man går utan byxor för det gör vi rätt ofta här hemma. hm, de där lät konstigt....!!!! Men så är det. Myskläder och även kalsong resp trosspring blir det rätt ofta....

Nä tjejer.

sorry att jag inte kommenterar mer men jag börjar bli trött igen.

Stor puss till er alla!!!!!!!

och godnatt!

• kängu

Page, brukar köra två-tre omgångar med slingor hos frissan ganska tätt, då de varje gång ljusar upp så mycket de kan. Ingen hel-avfärgning eller så, det har jag testat men blir inget bra alls på mig. Slingmetoden däremot funkar bra!! Det gäller ju också att man inte har för många "lager" med färg i håret (vilket det blir om man varje gång man färgar/tonar lägger i hela håret), då är det mycket svårare att få ett bra resultat. Märks det att jag är hårintresserad?? Tror jag skulle passa som frisör, fast skulle nog tröttna efter några månader.

Sweet- hoppas verkligen att ni kommer iväg på er date, låter supermysigt!!

Idag kommer min lillasyster på besök, ska bli sååå mysigt! Träffar inte henne speciellt ofta för hon bor ganska långt bort.

Svar på tråden Livets stora och små frågor