• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Lappis - Eftersom ni har så många i frysen tycker jag absolut ni ska testa långtidsodling!!! Tycker du har tänkt igenom det ordentligt och har väldigt bra argument, hoppas CvL lyssnar!

• snaily

Aha, tack! 5+3 låter som en bra ekvation, hoppas det vill fungera!

• BrudSommar2006

Lapinette, vad händer om de försöker med fem och så klarar sig fler än ett? Kan man frysa det igen då?

Liten, tänk att hon är så intresserad av pottan, Iris vägrar gå i närheten av pottan just nu. Har ni varit ute och dykt någon förresten, ni skulle väl passa på nu?

AM, jo, Iris säger nog en hel del roliga saker, ska försöka lägga dem på minnet lite bättre!

• Lapinette

BS - det där har jag också funderat på ... men jag tror man kan frysa in den igen, fast helt säker är jag inte.

• Page

Neee, säg inte att jag har missat en hårdiskussion! Håller annars med Koko att Goldwells är lite luriga. På mig så biter sig de röda pigmenten fast jättemycket.

• viktualia

Cicci - grattis och stort fnitter åt alla detaljer kring hur det gick till! Välkommen till världen mini-Cicci!!!

Tinga - hoppas VERKLIGEN att matkrånglet löser sig!

Nenne - TACK för restaurangtipset! Vrålgod mat och himla trevlig uteservering!

Ore - låter som en rätt rutten sits på jobbet.. *kramar om*

Telis - är helt skärrad efter att ha läst dina inlägg!

Själv - vill jag helst vara ANTISOCIAL i några dagar men det får jag inte. *surar* Är hemma från en sanslöst social konferens i Nennes stad - givande och bra.. men konstant mingel i två dagar. Nu vill jag bara softa.. hm....

• Page

Kängu, hur gör du för att kunna växla mellan mörk och ljus?

Snaily, vi har bestämt oss för en hane, men om det bara finns tikar så tar vi gärna en sån också.

• Page

Hej Vickan! Ska du iväg igen till helgen?

• _koko_

Nu ska jag nog krypa till kojs. Har fått magknip av några malaco truly sweet & sour, goda men inte världsbra för magen uppenbarligen. Nåja, det var värt det.

Kollade på draknästet för första gången nyss och skäms något vansinnigt över att vi svenskar är så sjukt dåliga på att hålla presentationer...

• viktualia
    Page skrev 2009-05-28 22:01:20 följande:
    Hej Vickan! Ska du iväg igen till helgen?
    Nopp men vi får besök på lördag =blääääää! (även om det är trevligt folk hade de gärna fått hålla sig undan)
Svar på tråden Livets stora och små frågor