• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Vi diskuterade detta ... varför i hela fridens namn funkade det denna gång och inte tidigare? De kämpade vidare då läkarna sa att de hade chans, att deras resultat såg bra ut trots hennes ålder.

• Ore

Tar man hormoner även inför FET? (avslöjar här min okunnighet i ämnet, här har jag en lucka även om jag börjar kunna ganska mycket kring ivf...)

Dvs om du skulle få för dig att sätta in ett ägg i taget av alla dina eskimåer, skulle det krävas hormoner, sprutor och liknande varje gång?

• Lapinette

Ore - nej inte om man har en regelbunden cykel vilket jag har. Jag behöver inte ta något innan och inget efter. Det är bara att åka dit och "ploppa" in embryot, ungefär som att göra en insemination. Det tar typ några minuter. Så det är jäkligt skonsamt för kroppen ... men psyket mår lika piss som vanligt, då menar jag under ruvningen.

• Fru FruLLan

Hej hej tjejer

Telis: Skönt att höra att det inte blöder!
    och lite mensvärk kan ju vara... ja vadsomhelst.
    HJälper inte alvedon? jag var storkonsument av det i början av denna graviditet eftersom jag hade så otroligt ont i huvudet jämt. Men jag tyckte alvedon hjälpte. ÄLSKAR alvedon.

Håller tummarna för att allt går vägen, fasiken VUL först om två veckor... GUUUUD vad sent!
    förstår att du är ettt nervvrak och att det är vidrigt att vänta.
    Hur känns det, stannar du hemma i morgon också? Vila är nog bra.

Frejan, hur går det med vilandet för dig? BRA hoppas jag och jag hoppas att du inte har så ont!

BS: ha ha ha
    Tur att ni har Iris som kan tala om för er när ni glömmer brallorna!
    fyyyyyy vad slarvigt och skamligt av pappa
    Fan vad skönt hon är!

AM: jäklar vad du är produktiv. Själv har jag inet gjort ett smack idag! Jooo jag dammsög lite innan jag lämnade borren på dagis... me resten av dagen NADA!
    Skönt!

Ore: inte ska du få höra sånt så att du sitter och gråter på jobbet fy faaan vad illa!
    KRAM!!!

Kram liten som fick tant! Jäkla skit!

Nenne: Fick du tag på Falun? fick du svar? hur mår u och hur känner du dig?

Lappis-. Skönt att slippa hormoner. Men man tar inte något för att det ska fästa bättre eller nåt sånt?
    Klister?

Själv har jag köpt LOsec idag. Hoppas att det hjälper miot halsbrännan.
    det är tydligen vi som ska ha killar som får halsbränna . Ja BS hade ju det med Iris men det var ju för att hon hade så mycket hår.

och angående min huvudvärk jag hade i början av grav så är dte också vanligt när man väntar kille

faaaan jag pallar inte att ha det så här. Men jag tycker knappt det är nån ide att prata med nån. vad kan de göra? inte ändra könet på bebisen som jag vill. Och dååå

jaaaa
    Näe fy vad jag inte vill ha det så här, men orkar inte ta tag i det igen. det blev ju bara värre förra gången.Faaaan i helvetet.

Kokos: Jag tror också att det är så att du har en liten tjej i magen som dina cravings säger. Kom ihåg att BM vid ultraljudet inte alls var så säker som du och sambon. Så tidigt är ju könen rätt lika...

Faaan
    jag kommer inte kunna umgås med dig och cicci i höst när ni jollrar med era små tjejer och jag, den enda som verkligen inte ville ha en grabb, sitter där md just det.

Näe nu blev jag för negativ och hemsk så nu är det bäst att jag drar.

Förlåt att jag tjatar om det här. Men det är såååånt mega problem för mig.
    Ska försöka låta bli

FÖRLÅT

• Telis

Page, nej rött te och Alvedon är inte min grej tydligen. Jag behöver tyngre saker!

• Lapinette

Telis - jag har tunga prylar utskriva av doktor J men jag antar att dem får du inte ta nu när du är gravid. Trist! Alltid skönt med lite droger.

• Telis

Frullan, är det sant? Funkar Alvedon för dig? Det är som sockerpiller för mig. Fast utan den goda smaken.

Ja, jag blir nog hemma imorgon med. Skönt!

• Telis

Lappis, nej jag tror att det bara är Alvedon man får ta. Men tack ändå!

• Lapinette

Ja, jag antog det. Trist för när man har jäkligt ont (som jag har första dagen på mens) så hjälper de ju föga.

• fru AM

Telis: vad sägs om någon hederlig huskur mot huvudvärken? Se här:
    hem.passagen.se/wisdom.2/huskurer.htm

Om inte annat så får pysslet dig att tänka på annat en liten stund ...?

Själv har jag stoppat örat fullt med rå lök en gång när jag hade begynnande öroninflammation. Hade lite problem att få ut alla små bitar sen innan jag skulle till doktorn (för just den kuren hjälpte inte helt och fullt)

Svar på tråden Livets stora och små frågor