• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

page - Det är herpes jag har också, men de senaste 7 åren (då jag använt carmex regelbundet) har jag haft utbrott TVÅ gånger!!! Innan dess hade jag minst ett per år (varje gång jag blev förkyld), och de blev ofta så svullna att jag inte kunde stänga munnen ens... Smärtsamt!
    De två senaste gångerna har det blivit EN liten blåsa när jag kliat mig på läppen, that's it!!
    Jag är mao carmex-frälst.

• BrudSommar2006

Tinga, jag är otroligt imponerad att du tänker börja baka efter att bustrollen somnat ikväll! Själv sjunker jag ner i soffan och stannar där efter att Iris gått och lagt sig.

Imorse var Iris så rolig när hon vaknade, hon ropade på oss så vi fick komma intassandes direkt från sängen, annars brukar hon ligga och prata för sig själv ett bra tag så att vi hinner klä på oss först. När vi kommer in så sätter hon sig upp, tittar på sina fötter och säger "jag har inga strumpor!" Sedan tittar hon på mina fötter och säger "MAMMA har inga strumpor!" Sedan tittar hon på maken som kom efter i bara kalsongerna och utbrister "PAPPA HAR INGA BYXOR!". Strunt samma att han inte hade några strumpor, det var bara för mycket att han gick runt utan byxor!

• Page

BS, nä det tror jag inte, men jag skulle vilja ha valp från just den uppfödaren. Hon verkar bra, kunnig och hjälpsam hundens livslängd. Och skapligt nära oss!

BS, jag har liknande upplevelser från ansiktbehandlingar.

Koko, då måste jag genast googla Carmex. Låter som rena mirakelkuren!

• Page

BS, hehe, mycket klok iakttagelse av Iris!

• Page

Ska nog köpa en burk Carmex jag också. Himla bra pris! Använder du det som daglig läppbalsam eller bara vid munsår?

• _koko_

BS - Hihihi, hon är verkligen söt iris!! Och så coolt att hon pratar så bra! Conny säger ju fortfarande inte ens mamma eller pappa regelbundet (dvs han kan säga orden men använder dem aldrig för att påkalla vår uppmärksamhet)...

Page - För mig har det ju faktiskt varit så! Helt otippat, för det är ju inget läkemedel, en kompis råkade se det i en affär när hon var i usa för många år sedan (nuförtiden bor hon där) och tänkte på mig, vilken flax!

• Tinga

BS - du kanske ska vänta med att bli imponerad tills de där kakorna verkligen är bakade! Får väl se om jag pallar när det väl är dags. Men har jag inte ställt in mig på att göra det blir det defintivt inte av.

• _koko_

page - Var hittade du det till bra pris?? I usa kostar det nämligen typ $2, så jag tycker det är hutlöst dyrt i sverige... Jag använder det som läppbalsam, men inte varje dag utan bara när jag känner att jag behöver det (när läpparna är lite torra), eller under läppstift, när jag mot förmodan använder det.

• Page

Koko, det låter kanon! Hoppas att det fungerar på mig också. Det är alltid bättre att ha något som är förebyggande, än dyra mediciner när man redan har flera munsår.

Svar på tråden Livets stora och små frågor