• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Cicci: härligt med din dotter, vill se bild snarast! Du samlar verkligen på dramatiska förlossningsberättelser!

Nenne: hoppas så att ömma bröst mm betyder du-vet-vad!!! Groumpf på dig (ngt i efterskott)!

Telis: hörde av Piggelin igår att du fått en blödning. Har tyvärr inte hunnit så långt bak att jag läste ditt ursprungsinlägg. Hade du ont också och inte bara blod? Jag hade en liten blödning när jag var gravid och man vet inte riktigt vad den berodde på, förmodligen sköra slemhinnor. Men jag hade aldrig ont så jag behövde inte oroa mig så väldigt mkt (men tillräckligt för att ringa sjukvårdsupplysningen...). Stor KRAM på dig och jag håller alla tummar och tår jag har!

Lappis: vad betyder det att tempen inte dippar? Att ÄL inte är på G?

Hur har det gått för EA?

Jag jobbar som en tok och har inte hunnit in här för tillfället, tog bara en snabbkik nu innan lunch...

• Page

EA, feng shui i trädgården? Fy så stressande. Jag är tämligen säker på att det inte existerar nåt sånt hos mig. Snarare kaos. Ett ovattnat kaos...

• Fru E

Page-hehe frågan är om jag har det.....det växer bra men rätt ordning har jag nog inte. Men tips är alltid välkommet

• Ore

Hmm, kanske kan ha varit litet hormonrelaterad överreaktion också, men ett tag där kändes allt verkligen totalt hemskt...

Nu ska jag kolla hur rödgråtna ögonen är och se om jag kan med att gå till personalmatsalen...

• Page

EA, har du fått ordning på växthuset du skulle bygga? Vad skulle det byggas av?

Jag har växthus, men jag tycker inte att tomaterna växer så bra i alla fall. Eller jo, de växer bra men vägrar mogna i skaplig tid. Vill ju ha mogna tomater till grillningen!

• muggles

Ore: usch får du mkt skit på jobbet? Är det testosterongubbar som är i farten?? (FYI: testosterongubbar motsvarar klimakteriekärringar)

• Page

Frullan, jag säger som vissa andra och föreslår att du ska söka proffshjälp! Det kan kännas skumt och onödigt i början, men är hjälpsamt i många fall. Kolla gärna upp KBT, en snabb behandlingstid, och man känner sig inte som om man har hamnat i Freuds soffa!

• Page

Den spännande upplösningen på mitt hårdrama är att jag är nu brunhårig! Jag tycker själv att det blev ett ganska så naturligt resultat, och en framtida utväxt borde inte synas så väl.

Så sju timmar hos en frisör, och jag har en hårfärg som jag känner mig jättetråkig och nördig i, men det var i alla fall enligt planen. Lovar att ni ska få se 3000 kr håret när jag har tagit kort!

• _koko_

Tillbaka från tandläkaren! Gick bra, men fy vad ont det gör att skrapa tandsten! Sen nöjde hon sig inte med det heller, utan gnodde in flourlack mellan tänderna också där jag redan var öm efter skrapandet... Men jag är inte så gnällig som det låter, det är ju jätteskönt att hon gav mina stackars tänder ett ordentligt skydd nu när jag äter precis hela tiden!!

Så nu är det bara att vänta tills kl 13 när jag får äta lunch (vill ju inte pajja flourlacken), hur nu det ska gå???
    Mitt livs längsta 40 minuter?

lappis - Skit med tempen också, hoppas att de där 0,2 graderna bara är naturlig variation och inte tyder på något vajsing!

page - Är väldans nyfiken på din nya frisyr!!

ore - Grrr, skickar en känga till din puckade kollega och chef! Och en kram till dig!

AM (och andra som gillar ekomat) - Har du handlat i Hermans Ekohandel någon gång (tegnérgatan 3)? Det är dagens tips annars, underbar butik!!! Mycket större än jag trodde den skulle vara och de har allt! Kändes det som iaf. Var alldeles lycklig när jag gick därifrån.

Svar på tråden Livets stora och små frågor