• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Tinga

Maken är iväg på kurs med övernattning idag och imorgon, så jag ska vara själv med Piff & Puff hela dagen idag. Eftersom Puff fortsatt äter bra (peppar, peppar!) känns det OK.

Jag hittade ett spännande recept på brownies med torkade aprikoser och mandel i, så det tänkte jag roa mig med att testa när Piff & Puff lagt sig ikväll.

• Lapinette

Själv ska jag roa mig med ansiktsbehandling .... aaaaaaaajjj!! Kommer sen se ut som prickig korv hela helgen. Tänker stå vid St Eriksplan imorgon eftermiddag och skrämma alla som springer maran.

• Page

Heja Puff!!!

Lappis, ha det så "kul" på behandlingen!

Tinga, om jag ska vara ärlig så har jag inte såååå mycket ångest över att tjata om mina problem, påhittade problem, och annat banalt som kretsar kring mitt liv. Det är faktiskt så normala samtal oftast ser ut, man lyssnar på andra, kommer med stödsignaler, eventuellt kommenterar och sen pratar man om sig själv och sitt. Men eftersom alla andra ständigt mer eller mindre ber om ursäkt för att man är "egoistisk", dvs pratar om sig själv, dras jag med i det. Vill ju inte bryta mot några sociala regler!

• start september

Tack Koko - inga munsår på länge och jag var senast idag glad åt burken med Carmex och tänkte på dig!

Page, jag hade lite krångel med spruckna läppar och munsår om vartannat förra vintern och snälla Koko hjälpte mig!

• Tinga

Page - nä, vad skulle tråden handla om, om man inte berättade om sig själv? Sen tycker jag inte att det är att vara egoistisk, utan det är man om man bara bryr sig om sig själv och aldrig har något ord till övers för andra. Jösses, vilken skurk jag skulle vara annars!

• Page

Tinga, läste om mitt inlägg och inser att det ser hårt och spydigt ut. Det var inte tanken. Skulle inte ha vänt mig direkt till dig, utan snarare till hela tråden. Till dig ville jag ha sagt: Tack för att du lyssnar!

• BrudSommar2006

Cicci, jag vill också veta hur det gick med motorcykelpolisen!

Liten, kram! Jag vet mycket väl hur det känns, det gick liksom knappt att glädjas åt att man redan har ett barn fast jag definitivt egentligen kände så för man var så besviken att det inte gick att få till ett till som man ställt in sig på. Fast det här med att det går lättare att få till tvåan verkar inte stämma, det tog ju lite tid för er med ettan också och det är inga fel på er, det vet ni ju, så det är väl bara att kämpa vidare den här gången också. Fast efter sju försök var jag rätt less på det ska jag erkänna.

Jag har aldrig problem med munsår annars men jag minns att jag hade stora problem vintern då jag var gravid. Antagligen blir det väl likadant den här gången men som tur är är det ju inte dags för torra inomhusmiljöer och kyla utomhus riktigt än.

• Page

September, aha, då förstår jag! Jag har i perioder problem med munsår, men i mitt fall handlar det om herpes, så jag har några tips gällande medicinering av sådana.

• _koko_

start - Kul att det funkar på dig också! Tack vare snälla trådvänner och privata vänner har jag ett gediget lager just nu (bla med solskyddsfaktor och körsbärsdoft!), så säg till när det tar slut.

Page - Som tinga säger är man ju bara ego när man bara pratar om sig själv och inte visar intresse för någon annan, och det är de gånger jag är sån som jag brukar be om ursäkt.

Tinga - Härligt att det fortsätter åt rätt håll med puff! Och gott med brownies, har varit sugen på att göra en klassisk kladdkaka i en vecka nu men inte orkat... Kanske är det dags ikväll??

lappis - Ansiktsbehandling är ju både skönt och väääldigt smärtsamt. Jag har som tur är ofta rätt lite att klämma och brukar varva med fuktbehandling (bara skönt ). Men är inte maran på lördag??

• BrudSommar2006

Page, då får vi hoppas på minst fyra valpar då! Är det ont om valpar för just den rasen? Tycker det är så många hundannonser ute jämt annars.

Lapinette, du är modig som ska på ansiktsbehandling! Själv har jag lagt ner det, om det är tillfälligt eller för alltid återstår att se... Hursom, det gör bara ont och är otrevligt, efteråt ser man för hemsk ut tills allt återställt sig och sedan ser man ut som man gjorde innan igen så jag märkte aldrig några fördelar! Massage, spa och fotbehandlingar däremot älskar jag! Fast utbudet är ju begränsat när man är gravid tyvärr, annars har jag hittat ett jättemysigt ställe på Öland som jag hade planerat att prova i sommar.

Svar på tråden Livets stora och små frågor