• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Men Ore: Tights då? Med någon typ av tunika till? Funkar inte det på fabriken?

Jag köpte på mig tights i massor av färger från Indiska (inte mammatights utan vanliga) och lät dem sitta under magen.

• fru AM

Fast det är klart - då kanske gubbarna kommer i tights och tunika också

• Page

Urrrk, ser en mängd med Robin Hood-gubbar framför mig! Nääää, tights är endast snygga på kvinnor!

• _koko_

Puss på er, nu ska jag röra mig hemåt! I morgon tar jag siesta från jobbet hela dagen och hälsar på mina föräldrar, dvs jag kommer nog inte spamma tråden lika mycket som idag.

Telis - Hoppas allt fortfarande är lugnt, tänker på dig!

• Ore

Hmm, det är många där som jag verkligen hoppas inte har tights...

Jag har varit litet inne på det här med tigts och tunika, och ha det under större delen av graviditeten. Är dock litet kluven. Dels tycker jag inte att jag hittar så många snygga tunikor (jag kan tänka mig någon volang, eller spets, men inte kombinationen av volanger, rosetter och småmönstrat som verkar vara väldigt populär just nu...) Dessutom har jag en "regel" för mig själv att inte vara barärmad på jobbet. Inga linnen om det är varmt, alltså, utan mina kläder ska åtminstonde täcka axlarna... Känner mig litet "avklädd och utsatt" annars, i jobbsituationer.

Sedan gillar jag jeans väldigt mycket också. Men med jeansleggins så kanske jag skulle klara mig

• Page

AM, mobil och plånbok i bakfickan, verkar vara ett sätt för många män att bygga på sin rumpa!

• fru AM

Ore: håll utkik efter jeansleggings på 4mom.se de hade i höstas men inte nu.

• Page

Såg mörkblå jeansleggings på Kappahl som var ganska snygga. Men man måste ha någon halvlång överdel till annars ser det fult ut (speciellt i området kring Lilla Greta)

• fru AM
    Page skrev 2009-05-28 16:26:53 följande:
    AM, mobil och plånbok i bakfickan, verkar vara ett sätt för många män att bygga på sin rumpa!
    Och gravida!
  • fru AM
    Page skrev 2009-05-28 16:30:55 följande:
    Såg mörkblå jeansleggings på Kappahl som var ganska snygga. Men man måste ha någon halvlång överdel till annars ser det fult ut (speciellt i området kring Lilla Greta)
    Haha! Det var dem jag köpte idag. Ska ha mina nya blommiga tunikor till! Och långa linnen. Lilla Greta ska inte folk få se. Inte stora Gudrun heller (hon där bak)
Svar på tråden Livets stora och små frågor