• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • start september

Usch vad jag skakade när jag läste Telis inlägg från igår. Vad skönt att se att blödningen nu stannat upp. Jag såg ett litet hjärta i 6+4 men det varierar tydligen så det är svårt att lova något. Jag förstår att tiden kryper fram. Håller så hårda tummar - det måste bara funka för er.

Kram!

• Lapinette

kokisen - om det bara vore 0,2 ... det är hela 0,4 skillnad .

muggles - har faktiskt inte en aning om vad det betyder? Den senaste gångnen sjönk denmed 0,1 varje dag istället för att dyka ned på en gång. Enligt min akup gjorde den så pga av smärtan jag haft under mensen ... men denna gång?! Ska till henne på tisdag, hoppas den dippat innan dess.

Page - kan du inte skicka en bild till Telis (vårt galleri) så vi får se din nya hårfärg?

• Liten med Mindre

Cicci - Vilken höjdar resa... Törs man fråga vad som hände med den stackars cykelpolisen? eller kom han/hon på efterkälken?

Här har, utöver regnvädret, tanten börjat göra sin entrée. Humöret är i botten, och jag försöker peppa med en inte jättegod brownie från affären. Den var godare i minnet... Ska nog gå och sova lite, få se om det hjälper.

På'n igen som det heter.

• start september

Stort grattis till Cicci! Du måste vara gjord för att föda - och vilken story du bjussar på! Njut av din nu ganska stora lilla familj!

Nenne - massor med kramar och jag hoppas så att det du känner är något positivt.

FruLlan - man rår inte för hur man känner eller mår, hur provocerande det än är för andra. Men man kan få hjälp att må bättre och det är du värd! Och din och Roffes relation är också värd det. KBT har jag också bara hört gott om - börja hos MVC eller BVC och kräv att få någon som lyssnar på dig! Du ska få vara glad åt detta, inte bara ledsen!

• start september

Kram till Lpinette Ore och liten också, ni behöver det alla.

Och Lapinette - jag kan inget om tempmetoden men kan man inte fråga akupunktören? Hoppas så att det inte beyder något och att denna gång är er turgång!

• muggles

Liten: stor kram!!! Det gick ju för BS efter 7 ggr så vi får kämpa på... Och i vart fall så har vi ju ett barn iaf (du kanske inte vill höra detta just nu men jag försöker tänka så, det hjälper mig).

• Page

September, har du haft problem med munsår? Vad är det för typ av munsår?

Eftersom jag redan har pratat om mitt hår måste jag skriva lite om hunden också. Pratade med uppfödaren idag och fick veta att det är tre personer före oss i kön, så nu gäller det att det blir fler än tre valpar. Det hade inte blivit någon "förlossning" idag heller, inte några tecken på en sådan heller.

Har dock inget att säga om Js cancer!

• Tinga

Ore - vad är det för träbock till chefens chef du har? Och vad är det för chef du har - han ska ju vara ett "filter" er andra två emellan, tycker jag. Du ska ju inte behöva ta skit från någon du inte är direkt underställd. Kram!

Liten - trist med tant! Kram till dig med!

Page - du behöver inte ha någon ångest över vare sig hår-, hund- eller cancerrapporter, för det är varken mer eller mindre viktigt än något annat som diskuteras här i tråden. Här finns plats för allt. Ser också fram emot en bild av din nya frisyr i galleriet.

Svar på tråden Livets stora och små frågor