• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • FruCicci

TACK Tinga!

Och jag måste kommentera AM, ha ha ha, jag kände mig faktiskt riktigt fräsch när jag kom in till DS, hade till och med klänning på mig Vilket visade sig vara mycket praktiskt, eftersom jag ej hann få av mig kläderna....
    ha ha ha
    vilken syn.... jag ska dela med mig av bilder sen.... ha ha, maken i klubb blazer, jag i klänning o en porsche utanför akutrummet.... måste sett helt hysteriskt rolgt ut för de som jobbade

• FruCicci

BS, jag ska ha fler barn, Oscar kommer om 2 år.... jag är inte nöjd....

• snaily

Cicci, grattis till dottern!!

Och tack för fantastiskt underhållande berättelse Som taget ur en film, både dramatiskt och glamoröst som bara den!

Nu ska jag pallra mig iväg till jobbet, see ya!

• Telis

Cicci, hahahaha, du är helt fantastisk!! Grattis igen till dottern!

• Telis

Här har natten varit lugn, inget blod och ingen värk. Men jag törs inte börja hoppas på något än, då får man väl en störtblödning som ett slag i ansiktet igen (hmmm, vilken skum liknelse ).

Är iallafall hemma idag och tar det lugnt på makens beordran.

• Piggelin1

OMG, Cicci! Grattis igen till lilla tjejen!!
    Kul läsning man fick sig till livs såhär på morgonkvisten!!

Telis - du kanske inte vill att vi ska fråga hur det är med dig, men tänker massor på dig & har fortfarande bestämt att detta verkligen bara måste gå bra

Nenne - underbart konstverk igår! Mitt i allt eländet kan man inte låta bli att le när man ser det - du är underbar!

• Piggelin1

Telis - nu ser jag att du skrivit precis om det. Hoppashoppashoppas att detta bara var enda gången som kroppen bråkar med dig. Bra att du lyssnar på mannen din & tar det lugnt idag.

• Tinga

Telis - det är ju iallafall en liten delseger att blödningen kommit av sig.

• kängu

Cissi, vilken fantastiskt underhållande förlossningsberättelse!!! Och JÖSSES vad fort det gick!!!! Grattis

Telis, bra att blödningen avstannat och att du är hemma och tar det lugnt. Tänker på dig!!

• nennesjuttioåtta

god morgon!
    Cicci
    hahahahaa åh vilken härlig berättelse! Maken och jag blev rörda till tårar av att läsa den! Verkligen som en film, tillfixad och nylockad med manikyr hahaha! Superwoman verkligen och STOR Tgrattis!!!! (känns för svårt att skriva GRATTIS i smileys.)

Telis
    Hej vännen och vad skönt att läsa att det inte blött något mer än, peppar peppar fan det bara måste gå vägen!!!!!!!!!!! Bra initiativ av maken!

Frejis
    AJJJ!!! Hallå där, smet du iväg från din beordrade vila - trotsar du tråden? Det finns ju små kissepottor på designtorget va? Då behöver du inte mecka med att träffa en sketen flaska. Ta hand om dig!!

BS
    Knapra på ned Lergiganet eller vad det heter, det verkar ju hjälpa någorlunda! Skönt!!

Ego
    tror inte att det blev något till frysen för vi har fortfarande inte fått något besked. Känns lite väl spännande för att jag ska orka med. I natt svettades jag igen som en dåre och det bådar ju inte gott. Känns som att kroppen höjer tempen för att döda allt konstigt i kroppen som inte ska höra dit. På det har jag lite mensvärk som kommer och går men det kan ju verkligen betyda vad som helst. Så jag tror inte ens att jag hinner komma till TD innan det här är över. Tuttarna ömmar men det är ju ovitrellen fortfarande, antar jag. I dag ska jag jobba på mitt gamla jobb igen, kul! Då komemr dagen att gå fort åtminstone.

Jag kanske ska bli smileykonstnär på heltid?

Svar på tråden Livets stora och små frågor