• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

Stor kram till Telis!!!!
    Håller tummarna för att pyret stannar kvar!

Cicci
    Så det blev en flicka ändå.
    Stort grattis!!!!!!!
    Hoppas allt gick bra!

Frullan
    Jag vill också ha en tjej, men har börjat vänja mig vid tanken att det nog inte kommer att hända. Har fött 3 pojkar och blir det en bebis till så kommer det säkert att bli en pojke till. Men så länge bebisen är frisk så är jag nöjd.
    Hoppas på att kompisarna får flickor istället så jag kan köpa kläder och saker till dem istället.
    Mina gamla flicksaker som jag sparat sparar jag till mina barnbarn istället.

• Fru FruLLan

så har jag varit här 12,5 timmar så här sista dagen...
    fast jag har ju bara jobbat typ halva ändå...
    Nåja

telis: Urs jag skulle nog ha sprungit iväg till näsmaste gynakut och krävt ett VUL och hoppats att det gick att se nåt. Men jag är ju inte så sansad.

Hur går det? har blödningarna avtagit? Håller tummarna så hårt.

Kokos: Nej... mitt förnuftiga prat häromkvällen är de jag kör när jag försöker övertyga mig själv om att jag kan leva med det här...
    Men det är inte så jag känner egentligen. det är bara den fasad jag försöker hålla upp.
    Är otrligt jobbigt men det är egentligen bara ni i tråden som vet om mina svarta tankar. och maken och familjen förståss men inga andra.

Så näe... det var bara skitsnack alltihopa.
    De här känslorna blossade ju upp hos BM igen, som det ALLTID gör när jag hör hjärtljuden och inte längre kan ha minsta hopp.

Fy faaaan

fast jag ska enbart hålla käften just nu med tanke på att det finns mycket viktigare saker just nu.
    FÖRLÅT!!!!

Stor kram till telis och även alla andra.
    Ska pallra mig hemåt nu.
    pussss

• Mrs  B

Stor kram till Frejis och Tinga också för all väsrk och besvär med matvägran!!!!
    Hoppas allt löser sig snart!!

Imorgon är det frilufsdag i skolan och jag ska vara med på friidrotten och ha hand om längdhopp. Ska bli kul!!!! Hoppas bara vädret håller i sig och solen tittar fram.

Annars slutar jag min 100% tjänst på fredag med vemod.
    De två resterande veckorna som är kvar av terminen går jag tillbaka till mina musiktimmar. Helt ok ,men det här har varit roligare.
    Kommer att sakna eleverna och min undervisning.
    Men men det kommer förhoppningsvis fler tåg......

• _koko_

Men fruLlan, hjärtat... Usch, vad tråkigt att det bara var en fasad, jag trodde verkligen du hade börjat förlika dig med tanken på en son till. Kanske för att jag verkligen inte kan förstå hur du tänker, men det säger du ju själv - det finns inget rim och reson i det, men vad hjälper det när det är så man KÄNNER...
    Hur som helst tycker jag det är så FEL att du inte fått prata med någon om detta, dvs ingen bm som tror hon är psykolog utan nån som är psykolog på riktigt!! KRAM!

Telis - Tusen kramar och hopp om att det inte kommer mer blod! Det måste gå vägen!!!

frejis - Jag tror jag får komma över och öva VILA med dig!! Tur att det inte blev värre konsekvenser än det blev, och hoppas att du skärper till dig nu.

snaily - Jag skulle vilja gå ett steg längre och rekommendera olivolja som enda rengöring till underlivet, skölja med vatten går såklart bra också. Sen har jag börjat tvätta underkläder i 60 grader igen. Tvättade allt (utom lakan och handdukar) i 40 grader förut, men all skit försvinner inte då.

Nu ska jag smutta vidare på min clausthaler och vänta på att sambon kommer hem med dagens blocket-fynd (2 billybokhyllor till källarhallen som inte säljs i "vår" färg längre).

• Telis

Här är det lugnt på blodfronten just nu. Peppar, peppar... Men jag har rejäl mensvärk, precis så där som det känns innan helvetet brakar loss. Jag vet inte vad jag ska tro.

Frullis, om du ändå bestämmer dig för att prata med någon så har jag telefonnumret till en jättebra psykoterapeut som jag pratade med när jag hade problem med min pappa. Hon är jättebra att ha som bollplank.

Mrs B, vad kul att du har trivts så bra på jobbet, hoppas att du får mer jobb där!

• Ore

Men ååååååhhhh, vad är det jag läser. *knappar klumpigt på tangenterna med lillfingrarna, eftersom övriga fingrar är upptagna med att hålla tummarna stenhårt för Telis* KRAM till dig!!!

Frullan: Nenne är smart hon, jag tor också att din önskan att få en liten tjej inte kommer (bör) kopplas ihop med vilket kön detta barnet är... Om du inte tror att du på egen hand kan separera önskan om en tjej från en liten pojke som kanske föds, så tycker jag att du ska kräva psykologhjälp så snart som möjligt!!!

Tinga: Hoppas att det har varit en bra mat-dag för killarna även idag, och att "dagiseffekten" hjälps av att Puff ser Piff äta... Inga andra barn du kan låna in på besök, så de får ytterligare någon att titta på? Fast det kanske behövs litet regelbundenhet? Hur som helst: Ni är jätteduktiga som kämpar på, och även om det inte når hela vägen fram (än) så gör ni verkligen allt ni kan och utan det hade det garanterat varit "värre"!!! Så beröm er själva ÄVEN om det inte är 100 %:igt resultat!

Frejis: Stackare som har så ont Dumma myom! Hoppas den värsta smärtan lägger sig, snaaaart.

• BrudSommar2006

Telis, fortsatt tumhållning här! Vad det gäller mensvärk så har jag också haft det, en natt för någon vecka sedan så drömde jag att jag var mitt i en förlossning och så vaknade jag och hade ont i magen så in i vassen. Då hade jag haft ont under dagen också. Just nu känns det mer obehagligt än ont men det går upp och ner olika dagar.

• Liten med Mindre

Fortsätter tumhållning för telis.

BS - rätt av Iris att gå när hon tröttnar. Det kommer finnas nog med långrandiga evenemang i livet ändå. Måste de börja på dagis?

AM - jag ska kolla in sidan om blommor. Måste lista ut vad vår allätare inte ska stoppa i sig utöver liljekonvalj och gullregn.

Dagens dramatid - en ambulanshelekopter fick komma och hämta en liten kille som ramlat med cykeln och brutit benet i vårt motionsspår. Mindre fick se helikoptern på inflygning och när den lättade. "Acka Acka" Lite rätt att döpa något flygande till Akka. Fast lampa heter ju samma sak.

Godnatt!

Ang Billy hyllor så har vi en halvhög 60 cm bred Billy björk som bortskänkes mot avhämtning...

• Mrs  B

Liten
    "Ang Billy hyllor så har vi en halvhög 60 cm bred Billy björk som bortskänkes mot avhämtning..."

Skulle gärna vilja ha den men avståndet är lite väl långt.....
    Ingen som har vägarna förbi Skåneland??????

Telis
    Hade gärna velat jobba kvar på skolan men den kommunen ska banta bort ca 20 tjänster så det är tyvärr inte troligt att jag får vara kvar.
    Skönt att blödningen har avtagit!
    Har aldrig blött med mina pojkar så jag vet inte hur det känns eller ska kännas. Jag kände ju inte heller av av bebis nr 2 dött i magen så jag är väl det sista personen att fråga om sånt.

Håller på att analysera Magdalena Graafs bok "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" just nu i svenskkursen, men har kört fast i för många tankar. Inte alltid lätt att välja ut det viktigaste......

• Tinga

Telis ? usch, det var inget kul att läsa ikapp idag. Åh, vad jag önskar att det här slutar lyckligt. Jag blev också alldeles skakig och kallsvettig när jag läste dina inlägg. Hoppas så att du snart återkommer med goda nyheter. Stor, varm kram!

Liten ? jo, vi hoppas på en ?minidagiseffekt? här hemma, så Piff får alltid sitta i sin stol och titta på när Puff äter. Man märker nu att de börjar bli intresserade av att härma, så kanske, kanske att det kan göra nytta.

Piggelin ? låter som en bra idé att tillfälligt lägga undan syskondiskussionen och sen ta nya tag med den senare, när du kanske funnit dig själv lite mer i din nya livsroll, som nu även inkluderar mammaskap.

Nenne ? du vet allt hur man ska utnyttja smileys, du!

Frejis ? om du mot förmodan skulle glömma hur ont din utflykt gjorde lovar jag att påminna dig, så att du tar det lugnt framöver.

MrsB ? kanske blir det några lärartjänster som lyses ut under sommaren, inför terminsstart? Jag vet inte om det är någon särskild tid på året som det är ?inflation? i lärartjänster, eller om det är jämt utspritt?

Puff har fortsatt ätit bra idag , så vi gläds verkligen åt det. Piff, däremot, har haft en lika usel dag som igår, så ingen bättring där inte. Men det tar ju några dagar innan medicinen mot sura uppstötningar verkar, så någon draghjälp därifrån finns ju inte än (om den alls kommer ).

Svar på tråden Livets stora och små frågor