• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

Läser också att fänkål innehåller nitrat, kumarin och safrol (allt såklart mer eller mindre giftigt)

Nej nu ska jag sluta skrämma livet ur AM och återgå till mina trista anteckningar...

• nennesjuttioåtta

*kikar in orolig*
    Inga nyheter ser jag.

• Lapinette

nenne - nej inget nytt från Telisgumman . Jag som inte kommer att ha dator ikväll får väl undra tills imorgon och självfallet hålla tummarna hårt på både pump och brf-årsmöte.

• nennesjuttioåtta

crap, jag har inte heller tillgång till dator!

• nennesjuttioåtta

frullan
    skönt att du tog min omruskning bra!

• Lapinette

Läste omskurning och tänkte WHAT???!!! det har jag missat!!!

• Frejis

Äsch, vad är det jag läser här pratade med Liten och hon berättade om Telis blödning, hoppas verkligen på ett falskt larm.

Det borde gå att se någonting i v. 7 (alltså vecka 6+0 om jag förstår det rätt), i alla fall en ansamling av celler, kanske en hinnsäck och hur livmodern i övrigt ser ut, och en läkare borde iaf kunna säga om det ser bra eller mindre bra ut. Men nu håller jag tummarna att det ändå går bra, det är bara för jobbigt att tänka på något annat. Megastor kram till Telis och maken!

• Fru E

Neeej men jag har ingen dator ikväll heller, attans!

• Telis

Ni är sötnosar som undrar!

Ja, det är ju liksom ingenting att göra annat än att vänta. Nu har jag mensvärk, på ett annat sätt än när jag hade molvärk i förra veckan. Blöder fortfarande (ljusrött) men ingen störtblödning med klumpar eller så.

Jag har tryckt upp lite extra progesteron för det läste jag på FL att någon annan fått som tips från sin IVF-klinik när hon hade fått blödningar. Hjälper det så ska jag aldrig prata skit om FL mer.

Men det är ju ingen ide att ringa någonstans eftersom dom iallafall inte skulle kunna se eller göra något.

Svar på tråden Livets stora och små frågor